שעה לאחר שאיל יפה, ממובילי מחאת לוחמי כיפור 73׳, התראיין אתמול (שני) ברדיו על המחאה נגד הרפורמה המשפטית - נשלחה לו הודעת סמס מהמשרד לביטחון לאומי, בה נכתב שהוא חייב להחזיר לאלתר את האקדח שלו. 

30 שבועות ברחובות: האירועים הבולטים מאז פרוץ המחאה נגד הרפורמה המשפטית

יפה, סא״ל במיל, מתגורר בגן נר, יישוב שצמוד לקו העימות, הוא חקלאי שיוצא כמעט מדי יום לבדו לשטחו המבודד שסמוך לקו התפר עם הרשות הפלסטינית. הוא נוסע קבוע בכביש אלון ובכביש הבקעה לירושלים, ותמיד נושא עמו נשק לשם הגנה עצמית. ״רק אתמול היו יריות אל עבר קיבוץ מירב, שנמצא סמוך ליישוב שאני מתגורר בו. לפני שלושה חודשים, היו יריות לעבר היישוב שלי, ורק לפני החג קיבלנו מהרבש״ץ הוראה להסתובב עם נשקים באופן קבוע מחשש לפגיעה״, מתאר איל. 

״אתמול, שעה וחצי לאחר שדיברתי ברדיו, כחלק ממובילי מחאת לוחמי כיפור 73׳, על המאבק שלנו נגד הרפורמה המשפטית - קיבלתי הודעה על כך שאני חייב להחזיר מיד את הנשק שברשותי״, הוא סיפר. ״אני סא״ל במילואים בתפקיד בכיר, נושא נשק כל חיי, נוסע בבקעה וביהודה ושומרון, והנשק משמש עבורי כאמצעי הגנה עצמית. מהמשטרה לא נמסר לי מדוע רוצים לקחת את הנשק שלי, על אף שהם חייבים לספק סיבה להחלטה״. 

סא''ל איל יפה מחאת לוחמי כיפור 73 (צילום: באדיבות מחאת לוחמי כיפור 73)
סא''ל איל יפה מחאת לוחמי כיפור 73 (צילום: באדיבות מחאת לוחמי כיפור 73)

לטענתו, ההוראה לקחת את נשקו מגיעה בעקבות העובדה שהוא מוביל את מחאת לוחמי כיפור 73׳ כנגד הממשלה: ״באופן אבסורדי, מהמשרד לביטחון לאומי נשלחת אליי הודעה שמבקשת שאחזיר את האקדח שלי לאחר שכל הזמן מצווים עלינו מהיישובים להסתובב עם נשקים כדי להגן על תושבי האזור. אין לי ספק שההחלטה קשורה לראיון שלי ברדיו, ולכך שאני מוביל את המחאה של לוחמי כיפור. זו התנכלות מובנת וישירה - הם מנסים להשתיק אותי ולגרום לכך שארד למחתרת. זו הפקרה של הביטחון וגם ניסיון לאיים עליי באופן אישי כמוביל מחאה. זהו ניסיון לפגוע במחאה בדרכים לא דמוקרטיות. הם התבלבלו, לוחמי כיפור לא מוותרים״, קובע. 

״אני נלחם במלחמה הזו על דמותה של המדינה. מגילת העצמאות יקרה לליבי, ואמשיך להיאבק על דמותה של המדינה בכל מצב. אותי לא מפחידים באמצעות ניסיונות לאיים. הם התבלבלו בדרך״.

ממשטרת ישראל נמסר: מדובר בהליך שגרתי המתרחש כאשר אדם המחזיק בנשק ברישיון, נחקר בחשד לביצוע עבירה פלילית ונפתח נגדו תיק פלילי. במקרה נשוא פנייתכם, הוחלט על ביטול רישיון הנשק בעקבות חקירה פלילית מתנהלת. לאזרח עומדת הזכות החוקית להגשת עתירה נגד החלטה זו.