ברק רביד, הפרשן המדיני של "וואלה!", שוחח היום (שלישי) עם אריה אלדד ואיתן כבל בתכניתם ב-103FM, והתייחס לביקורו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית. "אני חושב שזה ביקור, נתניהו מגיע אליו אולי חלש מאי פעם, כאשר גם בזירה הפנימית וגם בבינלאומית מסתכלים עליו כמנהיג חלש", טען. 

לקראת פגישתם: המסר שצפוי להעביר נתניהו לביידן בנושא הרפורמה המשפטית
משבר האקלים והתמיכה באוקראינה: ביידן נאם בעצרת הכללית של האו"ם

הוא אף הוסיף: "אחד מיועציו של הנשיא זלנסקי, שאלתי אותו מה הנשיא מצפה מהפגישה, והוא ענה שזלנסקי לא מצפה לשום דבר, שזו פגישה שהם עושים כדי לעשות אבל מבינים שבמצבו הפוליטי הנוכחי, נתניהו לא יכול ממש לעזור להם. אני חושב שזה מראה איך אנשים תופסים את נתניהו ברחבי העולם". 

כמו כן, התייחס רביד לפגישה שייקים נתניהו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: "בשנים עברו, דיברו הרבה על איזה נאום נתניהו יישא באו"ם, השנה המוקד הוא בפגישה עם הנשיא ביידן. זה הפך להיות כל כך חריג שתשעה חודשים לאחר כניסתו לתפקיד, נתניהו לא פגש את נשיא ארה"ב. מבחינת נתניהו ההישג הכי גדול שיכול לצאת הוא שהחלק הפומבי של הפגישה לא יהפוך להתנצחות, עימות או נזיפה של ביידן, ושהפגישה תסתיים בהזמנה לביקור בבית הלבן לפני סוף 2023. אם הדברים יקרו, נתניהו יכול לסמן את הביקור כמוצלח מאוד".

על הסוגיה הסעודית, אמר: "הנושא הסעודי ודאי יהיה מרכזי בפגישה, כמו נושא המהפכה המשפטית, וביידן ירצה לראות אם נתניהו יהיה מוכן לשלם משהו מצדו על ההסכם מול סעודיה, אבל האם בשלב הזה נתניהו יגיד לביידן מה הוא מוכן ומה לא? אני בספק. נשיא ארה"ב וראש ממשלת ישראל לא נפגשו תשעה חודשים, זה אירוע חריג ורע. עד שסוגיית המהפכה המשפטית לא תיגנז, להערכתי נתניהו לא יגיע לבית הלבן. אם רה"מ לא מסוגל לתת לנשיא שום הבטחה בשום נושא, זו בעיה קשה לא רק לנתניהו אלא למדינת ישראל".

לסיום, אף טען כי נתניהו מוגבל בכל מה שקשור לסוגיית הגרעין האיראני: "זה תמיד נושא, אבל כמה פעמים שמעתם את נתניהוט מדבר על איראן בתקופה האחרונה? הוא מדבר פחות על איראן ויותר על נושאים אחרים, בין השאר כיוון שדי ברור שיכולתו לעשות בנושא האיראני מוגבלת מאוד".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm