חבר הכנסת דני דנון, יו"ר הליכוד העולמי ושגריר ישראל באו"ם לשעבר, שוחח עם אריה אלדד ואיתן כבל ברדיו 103FM על הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ייעדר מטקס הזיכרון הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, והביע את דעתו בנושא.

"כל שנה הנכדים נוזפים בו": מגל הצדיק את היעדרות נתניהו מהאזכרה לרבין
"דקירה בעיניים": פליטת הפה של נתניהו שעשויה להעיב על הפגישה עם ביידן

"אני לא יודע אם זה סופי, הייתי ממליץ לו להגיע לכל מקום בו הוא מגיע כראש ממשלה ולא לוותר על זה, גם אם זה כרוך בספיגת עלבונות", קרא דנון על היעדרותו של נתניהו מהטקס. "ההגעה שלו חשובה ואני מצפה מאלו שמגיעים לכבד את התפקיד שלו. הייתי ממליץ לו להגיע ולנאום שם, לומר את דבריו ולעמוד זקוף, יום הזיכרון לזכרו של רבין לא שייך לקבוצה מסוימת במדינה. עם התפקיד שלו מגיע גם הדבר הזה, להגיע לטקסים הללו". 

הוא התייחס להפגנות בארה"ב, ואמר: "אף אחד בארה"ב לא יעצור את נשימתו או יפתחו מהדורות על זה, אבל זה דבר חריג. תמיד היו הפגנות, אבל אף פעם לא זכור לי שהיו הפגנות של ישראלים או ישראלים לשעבר. לפי דעתי זו טעות מצד המפגינים, בימים בהם הוא יוצא, אני חושב שצריך לגבות אותו. ממלכתיות זה גם לכבד את תפקיד רה"מ, הוא עדיין ראש הממשלה, גורלנו נמצא בידו. גם כשהוא יוצא לדבר עם מנהיגי העולם, הוא מייצג את כולנו. גם כשלפיד ובנט נסעו נתנו את הכבוד כי גם ייצגו את ממשלת ישראל".

ביקור בנימין נתניהו בארצות הברית (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

חבר הכנסת התייחס לתכנית הפופולרית "60 דקות", במסגרתה התראיינו מפגינים מארגון "אחים לנשק", ואמר: "זה בהחלט לא מחזק אותנו. אין ספק שזה מביך ונותן נשק לאויבים שלנו בחוץ, אבל לא נעצור את זה. אני מציע לנתניהו לדבר על זה בנאום שלו, לא להתחמק מזה".

עוד הוסיף כי "הנושא של ישראל הוא לא הנושא העיקרי באו"ם, אבל אין ספק שמי שרוצה להביך אותנו ישתמש בחומרים הללו ויעלה אותם. נתניהו צריך להדגיש את הכוח של הדמוקרטיה, ואת העובדה שאנשים מפגינים ויוצאים להשפיע, וזו הרוח הדמוקרטית בישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm