חברת הכנסת מטעם עוצמה יהודית, לימור סון הר מלך, התייחסה לתנאי כליאתו של האסיר עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח משפחת דוואבשה בשנת 2015 ומרצה שלושה מאסרי עולם. לדברי חברת הכנסת, הודאתו של בן אוליאל "הוצאה בעינויים".

מכתב הח״כים למען המורשע בשריפת משפחת דוואבשה | הרשימה המלאה
בקשתו לדיון מורחב נדחתה: עמירם בן אוליאל ימשיך לרצות שלושה מאסרי עולם

באירוע השקת קמפיין גיוס תרומות עבור האסיר מטעם "מטה צדק לעמירם", במסגרתו גוייסו מעל 418,000 שקלים, נשמעה חה"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, תומכת בבן אוליאל באופן חריג: "אני יודעת שהוא חף מפשע, אני חושבת שהוא סובל בשביל כל עם ישראל". 

"אני לא תומכת ברוצח. אני יודעת שהוא חף מפשע. אני יודעת שעמירם חף מפשע. הייתי אצל עמירם, והצדיק הזה, הצדיק הקדוש הזה לא רק שהוא לא מוכן, אני מביאה איתי עוד גבר שיהיה באותו חדר איתו, שאני רק אעמוד מאחוריו ואסתתר, אף סוהרת לא נמצאת כשהוא עובר במסדרון, וזה כל כך יפה בעיני הקדושה הזאת והשמירה הזאת, וזה רק מספר באמת מי האיש, ואולי קצת מספר על האיש הקדוש הזה, שבאמת  אני חשובת שהוא סובל שם בשביל כל עם ישראל".

עמירם בן אוליאל במשפטו (צילום: אבשלום ששוני)
עמירם בן אוליאל במשפטו (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך היום, פרסמה חברת הכנסת ברשתות החברתיות: "כן, אני מאמינה שעמירם בן אוליאל חף מפשע ושההודאה שלו הוצאה בעינויים שאף אחד לא היה עומד בהם. ‏ואם אתם רוצים הוכחה לרדיפה, תראו את ההתעקשות להשאיר אותו 8 שנים בבידוד, סנקציה שאין לה תקדים. ‏פיקפקו גם בחפותו של זדורוב והנה הוא זוכה אחרי 17 שנה ואחרי פסק דין חלוט בעניינו. אני רק מקווה שאצל עמירם זה יקח פחות זמן".

כזכור, בן אוליאל עצור כבר מעל ל-8 שנים, וערעורו לעליון נדחה פה אחד. בן אוליאל הורשע בשלוש עבירות רצח, שתי עבירות של ניסיון רצח, שתי עבירות הצתה ועבירה של קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני.

עימות מחוץ למשפטו של בן אוליאל. צילום: אבשלום ששוני

התגובות לדבריה שלך חברת הכנסת לא איחרו להגיע, ואיתם גם הגינויים. השר משה ארבל אמר: ״אני מצטער צער עמוק על דבריה של ח״כ סון הר מלך. החובה לדאוג לזכויות נחקרים עצורים ונאשמים אין פירושה להפוך אותם לצדיקים ולקדושים. במדינה יהודית משנן כל ילד משחר ילדותו בארץ הזו את עשרת הדברות ובכללן הדיבר הששי 'לא תרצח', האוסר בתכלית האיסור ליטול חיים של אחר״.

חברת הכנסת מירב בן ארי הגיבה גם כן, וגינתה: "לכנסת הזו נכנסו אנשים מסוכנים, לימור היא אחת מהם. בן אוליאל רצח משפחה כשהיא ישנה ושרף אותם למוות, הוא מעולם לא הכחיש או טען שהוא חף מפשע. הוא ידע פרטים שהחוקרים לא ידעו ושחזר את זירת הרצח. הוא לא קדוש או צדיק, הוא טרורירסט יהודי, ואם לא נציגי המפלגה הגזענית הזו, ספק אם היינו שומעים עליו".

מרב מיכאלי גינתה, וכתבה: "אם חבר כנסת ערבי היה מעז להרהר בליבו לתמוך במחבל – הוא היה מוקע מהחברה הישראלית לנצח. וטוב שכך. אבל תראו באיזה דום שתיקה מתקבלת התמיכה האקטיבית של חברת כנסת מהקואליציה במחבל יהודי. טרוריסט על מלא. סון הר מלך קוראת לו 'קדוש'. רוצח נאלח ששרף משפחה שלמה בעודה בחיים. אם תהיתם, ככה בדיוק נראית קואליציה של תומכי טרור".

בתגובה לדבריה של סון הר מלך, תנועת דרכנו הודיעה כי היא מתכוונת לפנות ליועמ"שית נגד חברת הכנסת, "לבחון האם מדובר בגיוס כספים לטרוריסט": "בעקבות הפרסומים לפיהם ח״כ לימור סון-מלך השתתפה וסייעה לגיוס של כחצי מיליון שקלים לתמיכה באסיר המורשע בטרור לאומני יהודי, עמירם בן אוליאל, ביצעה תנועת דרכנו פנייה ליועמ"ש גלי בהרב מיארה, בכדי לבחון האם מדובר בעבירה על חוקי מדינת ישראל".

מנכ״ל דרכנו, נמרוד דוויק: "רוצח משפחת דווואבשה, עמירם בן אוליאל, שודרג על ידי חברת ההכנסת לימור סון הר מלך מהימין הקיצוני-משיחי למעמד של צדיק. מי אתם השותפים הלכאורה-טבעיים של הימין המשיחי שמחבק רוצחים? היכן חברי הימין הליברלי ממלכתי? למה הם לא משמיעים קול? עם ישראל ממתין בקוצר רוח לגינוי של ראש הממשלה וראשי הקואליציה לפעולותיה של ח"כ לימור סון מלך שיש בהן פגם מוסרי ומסר לא ראוי לציבור שומר החוק בישראל. לצד זאת נדרוש מהיועמ"שית להכריע האם מדובר בגיוס כספים לטרור, עבירה לפי חוקי מדינת ישראל של סיוע למחבלים".