ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (שלישי) עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי במטה האו"ם בניו יורק, לאחר נאומו של הנשיא האוקראיני בעצרת. מעט לפני תחילת הפגישה, אמר זלנסקי כי הוא "מצפה להרבה מישראל, אין המון בעיות ביחסים בינינו". מעט לאחר מכן, החלה גם פגישתו של נתניהו עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. בתחילת הפגישה, מסר נתניהו כי "הקשרים בינינו מתחזקים". מדובר בפגישה הראשונה פנים מול פנים, שעורכים השניים. 

בצל החשש מהנשק הקטלני שיעבור מרוסיה: ראש המוסד קורא לפגוע באיראן
"זלנסקי לא מצפה לדבר מהפגישה עמו": האם נחלש מעמדו של נתניהו בעולם?
הביקורות וההתנגשויות: המתיחויות שקדמו למפגשים המדיניים של נתניהו

בסיום הפגישה, נמסר מטעם לשכת ראש הממשלה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נפגשו היום במהלך כינוס עצרת האו"ם בניו יורק. הפגישה הייתה ידידותית". כמו כן, התייחסו לסיוע הישראלי לאוקראינים: "ראש הממשלה נתניהו הבהיר שישראל תמשיך לסייע לאוקראינה בנושאים הומניטריים לרבות התמודדות עם מוקשים נגד בני-אדם".

יחד עם זאת, הרגע שמשך את תשומת הלב הרבה ביותר מתחילת הפגישה בין השניים, הוא החיבוק החם והמפתיע בין זלנסקי לראש המוסד דדי ברנע. בנוסף, זלנסקי ציין בפני ברנע: "שמח לראות אותך". הרגע החם בין השניים, הוביל רבים להעלות את ההשערה לפיה הם כבר נפגשו בעבר, שלא בצורה גלויה. 

כזכור, מוקדם יותר החודש ציין ברנע כי  קיים חשש שרוסיה תעביר לאיראן נשק שיסכן את קיומה של ישראל. את הדברים אמר ברנע בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן. 

"אנחנו חייבים להבין, שהביטחון המופרז של איראן גובר לאחרונה מחמש הסיבות הבאות איתו גם עזות המצח לבצע פיגועי טרור - ואף באינטנסיביות רבה יותר.‏ ביטחון מופרז כתוצאה מהסיוע לרוסיה במכירת כטב"מים. אנחנו יודעים שהייתה להם כוונה למכור גם טילים קצרי טווח וארוכי טווח- עסקה שסוכלה. יש לי הרגשה שעסקאות נוספות יסוכלו בקרוב", הוסיף ראש המוסד.

במהלך תקופה ארוכה סירבה ישראל לתמוך פומבית בקייב ולהעביר כלי נשק ותחמושת לצבא האוקראיני, כשהאוקראינים עדיין מצפים לקבל סוללות כיפת ברזל. בריאיון יוצא דופן שערך נשיא אוקראינה לתכנית "עובדה" בחודש אוקטובר האחרון, זלנסקי לא הסתיר את אכזבתו מישראל, על כך שאינה נקטה עמדה ברורה מול הפלישה הרוסית.

מנגד, לפי לדברי ברק רביד, הפרשן המדיני של "וואלה!", ברדיו 103FM, "אחד מיועציו של הנשיא זלנסקי אמר שזלנסקי לא מצפה לשום דבר מהפגישה, שזו פגישה שהם עושים כדי לעשות אבל מבינים שבמצבו הפוליטי הנוכחי, נתניהו לא יכול ממש לעזור להם. אני חושב שזה מראה איך אנשים תופסים את נתניהו ברחבי העולם". 

שר החוץ אלי כהן נפגש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בקייב. צילום: יוסי פונס, לע"מ

בהמשך, ייוועד נתניהו עם נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן. ראש הממשלה עתיד להגיע לפגישות המדיניות בראש לא שקט, כשברקע הוא מתמודד עם המחאות נגד הרפורמה המשפטית, שהגיעו עד לניו יורק, הסערה שנוצרה סביב הריאיון עם מאסק, ומערכת היחסים המתוחה עם המנהיגים.