אחרי ההפגנות בסן פרנסיסקו ביום שני, העבירו אתמול הפעילים נגד הרפורמה המשפטית את פעילותם לניו יורק, לשם הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם ולקיים פגישות עם הנשיא ג'ו ביידן ועם מנהיגים נוספים. על אף שהפמליה של ראש הממשלה הגיעה למלון ריג'נסי בניו יורק בשעה שלוש לפנות בוקר, מפגינים רבים המתינו לשיירה וקיבלו את פניה עם דגלי ישראל וקריאות "בושה!". הם נשארו במקום קרוב לשעתיים, מול כוחות של משטרת ניו יורק, אולם לא נרשמו עימותים.

מסר לפוטין? החיבוק המפתיע בין ראש המוסד לזלנסקי באו"ם
"רוצח שפל": נשיא איראן החל לנאום, השגריר ארדן עזב במחאה  

בהמשך היום, הפעילו פעילי Unxeptable, שמובילים את המחאה בחו"ל, משאית מסחרית שנסעה ברחובות ניו יורק עם הכיתוב "הגנו על הדמוקרטיה הישראלית", על החלק החיצוני של המשאית הוקרנו סרטונים שהראו את ראש הממשלה נואם באו"ם ואפו מתארך, ואת נתניהו שולף כרטיס מונופול ועליו הכיתובים "רפורמה משפטית - יציאה מהכלא!" או "רוצה להרוס את הדמוקרטיה במדינה שלך, שאל אותי איך". 

מאות מפגינים הגיעו לכיכר המפורסמת טיימס סקוור במרכז מנהטן כשהם מניפים דגלי ישראל. "נתניהו הוא שקרן שמחריב את הדמוקרטיה הישראלית כדי להימלט ממשפט - אך פניה של ישראל טובות ויפות מפניו של נתניהו", אמרה שני גרנות־לובטון, ממובילות המחאה בניו יורק. "אנחנו עם נחוש ואיתן. לא נתכופף בפני מי שקורע אותנו מבפנים". 

בתוך כך, בשעה שהנשיא ביידן אירח במוזיאון המטרופוליטן את בכירי מנהיגי העולם שהגיעו לעצרת האו"ם, פעילי המחאה בניו יורק העמידו תערוכה בכניסה למוזיאון, בה מוצגות יצירות האמנות המפורסמות ביותר באוסף המוזיאון, כאשר בתוכן מופיע נתניהו במדי אסיר ובצורות שונות.

שני גרנות-לובטון, ממארגנות המחאה: "דווקא בלב העיר ניו יורק, שחוגגת חופש יצירה ואמנות בכל פינה - אנחנו מבקשים להזכיר שבלי דמוקרטיה אין אמנות חופשית, אין רוח ואין תרבות. נתניהו מכריז מלחמה על הערכים הליברלים הבסיסיים ביותר המחברים בין מדינת ישראל לאחיותיה בעולם המערבי ואנחנו כאן כדי להגיד שלא ניתן לו. הישראלים, היהודים ושוחרי הדמוקרטיה באשר הם לא יוותרו על ישראל".

לי קינד, ממארגני המחאה: "הזוג נתניהו נצורים במלון ולא יוצאים ממנו על מנת לא לפגוש אותנו, אז אם הם לא נהנים מהאמנות - נכניס אותם ליצירות עצמן".

המפגינים מציגים את תמונתו של בנימין נתניהו במדי אסיר (צילום: לירי אגמי, רועי בושי, עומר קפלן)
המפגינים מציגים את תמונתו של בנימין נתניהו במדי אסיר (צילום: לירי אגמי, רועי בושי, עומר קפלן)

הפעילים מתכננים להמשיך בצעדי המחאה בניו יורק גם בימים הקרובים, בין השאר גם במהלך פגישתו של נתניהו, עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במטה האו"ם.

שיא המחאה בניו יורק צפוי להיות ביום שישי אחר הצהריים, כאשר נתניהו יישא את נאומו בפני העצרת הכללית, אז תתקיים הפגנה גדולה מחוץ לבניין האו"ם תחת הכותרת "מתייצבים למען הדמוקרטיה הישראלית".

בתוך כך, אם נתניהו יקליד את הכתובת האינטרנטית "https://www.netanyahu.org", הנושאת את שמו, הוא ללא ספק יופתע מהכתוב באתר. כפעולת מחאה נגד הממשלה וקידום הרפורמה במערכת המשפט, מחאת ההייטק רכשה את הדומיין Netanyahu.org והפכה אותו לאתר עם מידע על הממשלה בהובלת נתניהו, ובו מפורט על הקריירה הפוליטית של ראש הממשלה וחברי הכנסת, לרבות מקרים וציטוטים שנויים במחלוקת.

פעולה זו ונוספות עומדות במרכז המחאה נגד ממשלתו. האתר נכתב באנגלית, זאת לאור ביקורו של נתניהו בארה"ב, דבר המאפשר לכל מי שמחפש את שמו של נתניהו ברשת להגיע לאתר ולקרוא את הכתוב. לדברי יוזמי הפעולה, "במקום תעמולה שקרית שנתניהו מנסה למכור לעולם ולישראלים, יהיו באתר עובדות על הממשלה הגזענית שלו. חוץ מביוגרפיה של האיש, יצרנו מיני ויקיפדיה על הממשלה המושחתת והקיצונית בתולדות ישראל. מבחינתנו זה שיקוף ראוי של המציאות".

מחוץ לזירה האינטרנטית המשיכו מחאות נוספות. כוח קפלן הודיע על הצטרפות להפגנות שיתקיימו היום החל מהשעה 16:30 מחוץ לשגרירות ארה"ב ברחוב הרברט סמואל בתל אביב, ומחוץ למבנה השגרירות ברחוב אגרון בירושלים.