חברת הכנסת לימור סון הר־מלך התייחסה אתמול לתנאי כליאתו של רוצח משפחת דוואבשה עמירם בן אוליאל, ואף טענה, כי יש לה וודאות מוחלטת שהוא חף מפשע. על רקע הדברים, חבר הכנסת אחמד טיבי (חד"ש תע"ל) שוחח היום (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ופרש את משנתו בנושא.

קיסינג'ר בראיון בלעדי למעריב: "אני לא שקט לגבי הוויתורים שאנחנו מציעים לסעודים, הם מאוד מרחיקי לכת"
צעירה בשנות ה-20 לחייה איבדה את הכרתה ונהרגה מפגיעת רכבת בנתניה

בפתח הראיון אמר: "עשרה חברי כנסת ערבים שאומרים שמי שביצע את הפיגוע באיתמר ורצח את משפחת פוגל כולל ילדים, את אותם דברים שאמרה הר־מלך, תארו לעצמכם שהיינו אומרים בדיוק אותו הדבר. כל שרי הממשלה היו מגיבים, מבקשים לפסול אותנו. פה רק שר אחד, משה ארבל, צדיק אחד בסדום, התייחס לאמירה הנוראה. אני לא אומר ניאו־נאצית כי אמרו שזה לא יפה להגיד את זה על יהודים, אולי אחרים יגידו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

זה דבר נורא שעובר כלאחר יד גם בקואליציה, גם בממשלה, האמת גם בציבוריות הישראלית", המשיך. "אמרתי שתבענו שוויון בתנאי האסירים הביטחוניים הערבים מול האסירים הביטחוניים היהודים. התנאים של אסירים ביטחוניים יהודים, אין השוואה ממש. הם יכולים להינשא, להביא ילדים, לצאת לחופשות. גם קוצבים להם את העונש".

על הפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, שכלל את תמונותיהם של ילדים פלסטינים שנהרגו בהפצצות צה"ל, בתוכן תמונה של עידו אביגל ז"ל שנהרג מרקטה בשדרות, אמר: "שלפתי תמונה שפרסם 'הארץ' וגם 'הניו יורק טיימס' בזמנו, בטעות פרסמתי תמונה בהקשר של הרג ילדים פלסטינים שכללה את התמונה של עידו ז"ל. גיליתי אמפתיה רבה גם לכאב של אמו. אמו ביקשה שאסיר את תמונה ומתוך כבוד לבקשתה הסרתי, לא אהבתי את המילים שאמרה על הילדים, אני חושב שגם אמא שכולה צריכה לגלות אמפתיה לכל האימהות השכולות, ילד הוא ילד. אמא שמאבדת את הילד שלה מאבדת את כל העולם, זה אסון אינסופי".

ח"כ אחמד טיבי במליאת הכנסת, צילום: ערוץ הכנסת
בסיום דבריו, הגיב ח"כ טיבי לסערה התקשורתית בעקבות דברים שאמר על מקורם של הפתיתים, והבהיר חדשות לבקרים: "האמת שעשיתי חצי הטרלה חצי עקיצה, ולא תיארתי לעצמי שזה יעורר כל כך הרבה תגובות. מדינת כל פתיתיה. הציתו את הפסל של בן גוריון בחוף, אמרו שהחשוד הוא ערבי. יודעי דבר ומקורות חוץ אמרו שבחקירה הכל היה כנקמה של הערבי על הפתיתים, שהוא חושב שלקחו מהמפתול. תבדקו בחקירה מה קורה. הפתיתים של המפתול הם הכי טעימים, אבל זו עבודת יד. את המפתול עושים או מבורגול או מחיטה בלדי. תראו כמה אני גמיש והולך לקראת. שוקולד השחר - שלכם, במבה שלכם, קרמבו שלכם למרות שזה יצא במאה ה-19 בכלל. מצות שאתם לא כל כך אוהבים, כשהיינו ילדים מאוד אהבנו מצות עם ריבה. כל אחד ופתיתיו".
סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm