ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, התראיין הלילה (בין שלישי לרביעי) לרשת CBS האמריקאית, וטען כי הרפורמה במערכת המשפט תעלה בחייהם של בני אדם. "אנחנו בדרך למרי אזרחי לא אלים", קרא ברק. "יהיו עליות ומורדות, זה אולי ייקח זמן, חלק מהאנשים יאבדו את חייהם בדרך. אנחנו נצטרך להתמודד עם עמל, זיעה ודמעות - ובתקווה לא עם דם".

אבי מעוז בקריאה מפתיעה: "לעשות הפסקה מהעיסוק ברפורמה"
מחאה חוצת גבולות: אלו ההפתעות שמכינים המפגינים לנתניהו היום 

עוד הוסיף כי תיתכן אלימות, "שתמיד מגיעה מהימין, אבל נביא לזה סוף - לא משנה מה המחיר". עם זאת, הוא הוסיף: "אני בטוח שבניגוד לכל האזהרות - לא תהיה מלחמת אזרחים. לנתניהו אין חיילים, ואין לו רצון ויכולות לעשות זאת". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לדברי ברק, "הממשלה לא חוקית, והחברים בה מנסים לשנות את השיטה". לטענתו, הממשלה בישראל מוגבלת ולא יכולה לפגוע בזכויות של מיעוטים, להט"בים ונשים - "והם מנסים לשנות את זה. לא ניתן לזה לקרות. אנחנו בדרך למרי אזרחי לא אלים. נחסום את הניסיון שלהם, נגן על ישראל כדמוקרטיה וננצח את הקרב הזה". עוד הוסיף: "זה אולי ייקח זמן, יהיו עליות ומורדות וחלק מהאנשים יאבדו את חייהם בדרך, אבל נביא לזה סוף לא משנה מה המחיר".

"בניגוד לאזהרות, אני בטוח שלא תהיה מלחמת אזרחים. לנתניהו אין חיילים ואין לו רצון או יכולות לעשות את זה", הבהיר ראש הממשלה לשעבר. "המהפכה המשפטית תהרוס את הדמוקרטיה הישראלית. לא נהפוך לדיקטטורה דה-פקטו, אנחנו לא הולכים לתת לזה לקרות. אנחנו מגנים על הדמוקרטיה".