ראש הממשלה בנימין נתניהו חטף ביקורות קשות לאחר שלשכתו עדכנה את מארגני הטקס לזכרו של יצחק רבין ז"ל כי אין צורך לשמור לבנימין נתניהו מקום, מפני שהוא לא מתכנן להגיע לאירוע המדובר. כעת, נודע כי את מקום הנציג מטעם הממשלה בטקס ימלא שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס.

השר התבקש הבוקר על ידי מזכירות הממשלה להגיע לטקס מטעם הממשלה - ונענה בחיוב.

ח''כ אופיר אקוניס (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב)
ח''כ אופיר אקוניס (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב)

כזכור, בין הביקורות והתגובות לידיעה כי ראש הממשלה לא יכנח בטקס האזכרה, היה חבר הליכוד דני דנון, שקרא לראש הממשלה לשנות את החלטתו: "אני לא יודע אם זה סופי, הייתי ממליץ לו להגיע לכל מקום בו הוא מגיע כראש ממשלה ולא לוותר על זה, גם אם זה כרוך בספיגת עלבונות", קרא דנון לראש הממשלה ברדיו 103FM. "ההגעה שלו חשובה ואני מצפה מאלו שמגיעים לכבד את התפקיד שלו. הייתי ממליץ לו להגיע ולנאום שם, לומר את דבריו ולעמוד זקוף, יום הזיכרון לזכרו של רבין לא שייך לקבוצה מסוימת במדינה. עם התפקיד שלו מגיע גם הדבר הזה, להגיע לטקסים הללו". 

ביום הזיכרון האחרון, השתתף השר בטקס הזיכרון בבית העלמין הצבאי נחלת יצחק, במקביל לבקשות המשפחות השכולות שקראו לפוליטיקאים לא להגיע לבתי העלמין בטקסים. להפתעת המשתתפים, הודיע השר כי הוא מוותר על נאומו ונתן את זכות הדיבור לנינט מונשיין, אמו של שון מונשיין שנפל בצוק איתן.

בעניין הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, אקוניס לא פעם התבטא נגד שר המשפטים יריב לוין. בחודש יולי האחרון, אקוניס קרא: "אין סיבה שהוועדה לבחירת שופטים לא תתכנס".