מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, עו"ד שלמה בן אליהו, הודיע היום (רביעי) לשר לביטחון לאומי, חבר הכנסת איתמר בן גביר, על סיום כהונתו כמנכ"ל, מסיבותיו האישיות. זאת, לאחר שכיהן פחות מתשעה חודשים בתפקיד.

מתקפה באופוזיציה: "בן גביר וסמוטריץ' מנהלים את המדינה, לוין הצטרף אליהם"
נתניהו מחפש שקט ובן גביר הישגים, אין להם ברירה אלא להיפגש באמצע | אנה ברסקי

במכתב לעובדי המשרד ציין המנכ"ל: "עקב סיבות אישיות, הודעתי לאחרונה לשר לביטחון לאומי על כוונתי לסיים את כהונתי כמנכ"ל המשרד. בראשית דברי אני רוצה להודות לשר על שמינה אותי לתפקיד חשוב זה, בעת כה רגישה ונדרשת. בהובלתו, קידמנו שורה של הישגים, חלקם כבר נותנים פירות וחלקם ייתנו פירות בחודשים ובשנים הבאות".

"אני מודה על הזכות שהייתה לי לעבוד עמכם וזה המקום לציין לטובה את עובדי והנהלת המשרד על שיתוף הפעולה הפורה, שהוביל להישגים רבים וביניהם: הישג חסר תקדים של הגדלת תקציב המשרד לביטחון לאומי, משטרת ישראל, כבאות והצלה ושב"ס; העלאת שכר משמעותית לשוטרים ולסוהרים; הגדלה ניכרת של תקני כח האדם במשרד ובגופיו השונים; סיום עבודת הוועדה להקמת המשמר הלאומי שעמדתי בראשה יחד עם צוות מקצועי מהמשרד" פירט.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עו''ד שלמה בן אליהו (צילום: דוברות המשרד לביטחון לאומי)
עו''ד שלמה בן אליהו (צילום: דוברות המשרד לביטחון לאומי)

עוד הוסיף במכתבו: "האווירה המשפחתית, המקצועיות וגאוות היחידה שזורמת בעורקי עובדי המשרד לביטחון לאומי ראויה להערכה רבה, המשיכו כך. אני מודה לשר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר על האמון שנתן בי ועל העבודה המשותפת".

החל מיום רביעי, ה-11 לאוקטובר, ישמש אליעזר רוזנבאום כמ"מ מנכ"ל המשרד, המכהן היום כמשנה למנכ"ל.

השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר התייחס לסיום כהונתו של בן אליהו, ומסר: "אני מודה למנכ"ל המשרד שנעתר לבקשתי לכהן בתקופה בה בנינו תקציב עתק למשרד, המאפשר למשרד, למשטרה, לכבאות והצלה, ולשב"ס להיות ערוכים לאתגרים העומדים לפתחם, לחזק את יכולותיהם וליישם את המדיניות שלי לחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון האישי. בתקופה זו הגענו להישגים משמעותיים וביניהם הובלת תוכנית חירום להקלה במתן רישיונות לנשיאת כלי ירייה פרטי לאזרחים, הגדלת השיטור העירוני, תקצוב השיטור הרגלי ועוד רשימת הישגים רבה. לאור הסיבות האישיות, נעינתי לבקשת המנכ"ל לסיים את כהונתו. עו"ד בן אליהו בעל ניסיון רב בשירות הציבורי וכיהן כמנכ"ל של משרדים רבים ואני מודה לו על תרומתו המשמעותית למדינת ישראל".