"ההגדרה הטובה ביותר לפגישה בין הנשיא ביידן לראש הממשלה נתניהו, היא קורקטית" – אמר פרשן אמריקאי בכיר וותיק הידוע בקרבתו לסביבת הנשיא ביידן. לדבריו, "השיחה לא הייתה לבבית במיוחד. הורגש מאמץ מצד הנשיא לגלות התאפקות ולא להביע גילויי ידידות מיוחדים מול איש שיחו, נתניהו".

לדברי מקור המקורב לבית הלבן, ההישג של נתניהו בקבלת ההזמנה לוושינגטון תלוי ההתנהגות של נתניהו עצמו\
"שלום תמורת שלום": בזמן הפגישה עם ביידן - הציונות הדתית במסר לנתניהו

דיפלומטים בכירים באו"ם, המקיימים קשרים הדוקים עם צמרת הבית הלבן, אישרו את דברי הפרשן. לדברי פרשנים בוושינגטון ובניו יורק, ראש הממשלה נתניהו יצא מהשיחה עם הישג משמעותי אחד - הוא קיבל הבטחה מביידן כי עד סוף השנה הנוכחית הוא יוזמן באופן רשמי לבית הלבן. לדברי מקור המקורב לבית הלבן, ההישג של נתניהו בקבלת ההזמנה לוושינגטון תלוי בהתנהגות של נתניהו עצמו.

להערכת המקורות האלו, בשיחה הקצרה שהתקיימה בארבע עיניים בין הנשיא לראש הממשלה, נתניהו הבטיח לנשיא ביידן כי היוזמה של המהפך המשפטי לא תקודם והוא, נתניהו, יפעל להשעייתה ואף לבלימתה. להערכת המקורות, נתניהו גם הבטיח לנשיא ביידן, שהוא ימנע מהלכים לקידום הקמת התנחלויות בשטחים. בנוגע לתחום קידום הסדר בין ישראל לסעודיה.

הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו הביעו את החשיבות שהם מייחסים ליחסים בין ישראל לסעודיה. אבל להערכת דיפלומטים בכירים מומחים לנושאים מזרח תיכוניים במטה המרכזי של האו"ם בניו יורק, הסיכויים להסדר בין ישראל לסעודיה הם קלושים ביותר בעתיד הנראה לעין.

"גם בעתיד שאינו נראה לעין, סיכוי להסדר כזה, כל זמן שבישראל קיימת הממשלה הנוכחית, הוא קלוש ביותר", אמר סגן ראש משלחת מערבית בשיחה שלא לייחוס.