יועמ״שית הכנסת, שגית אפיק, נזפה ביו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, בעקבות המהומה הבוקר (רביעי) בוועדה, במהלכה התעמת עם נציגת הנהלת בתי המשפט. 

אפיק כתבה לרוטמן כי "אין חולק שאם יושב ראש הוועדה, או חבריה סבורים כי הדברים הנאמרים על ידי בעל תפקיד שגויים או מקוממים, יש ביכולתם להביע את התייחסותם החולקת. יחד עם זאת, גם כאשר חברי הכנסת תובעים את כבודה של הוועדה ואת כבוד חבריה, הנטל לשמור על כבודם של נציגים המשתתפים בדיוני הוועדות מוטל ראשית על יושב ראש הוועדה. לא בכדי נקבע לא אחת בהחלטות ועדת האתיקה, לרבות גם בעניינך".

"תפקיד יושב ראש ועדה מחייב התנהלות אחראית וממלכתית המאפשרת דיון כן. ברי כי במסגרת תפקידיו עליו להקפיד גם על מתן יחס ענייני ומכבד כלפי בעלי תפקידים המוזמנים לוועדה. כשיושב ראש הוועדה משתמש במשפטים כפי שנעשה היום בדיון, יש בכך משום עלבון משווע לעובדת ציבור שמסרה עמדה בשם גוף שהיא מייצגת. ודאי שאין מקום לשיח מסוג זה מקום בו אתה עצמך לשיטתך עשית כן על מנת לתבוע את עלבונם של חברי הכנסת", הוסיפה.

עוד כתבה כי "התנהלות מתמשכת שאינה מכבדת את המשתתפים בדיוני הוועדה, עלולה לגרום להימנעותם מהגעה לדיון ובכך תיפגע עבודתה של הכנסת ורצונה לחזק את מעמדה בין הרשויות. ככל שהכנסת מבקשת שיופיעו בפניה עובדי המדינה הבכירים שיתנו תשובות תוך כדי הדיון ולא רק עמדה מן בכתב, עליה לסגל לעצמה גם כללי דיון מכבדים שיאפשרו שיח אמיתי הכולל גם הקשבה לעמדות אחרות לרבות כאלה הנתפסות כמקוממות".

"המחלוקת הציבורית בדבר האיזון הנכון בין הרשויות. בהיעדר שמירה על כללי דיון נאותים ומכבדים, לצערי הראשונה שעלולה להיפגע מכך היא הכנסת, מעמדה ויכולתה למלא את תפקידיה כמחוקקת וכמפקחת. מכל מקום וכפי שציינתי בשיחתנו, אני רואה את הדברים בחומרה, ואף אביע את עמדתי בעניין זה בתפקידי כיועצת המשפטית של ועדת האתיקה. אין לי אלא להביע תקווה שהתנהלות מסוג זה לא תישנה בדיוניך בעתיד", סיכמה.

דבריה של היועמש"ית נכתבו בעקבות פנייתה של ח"כ אפרת רייטן, שהסבה את תשומת לב יועמ"שית הכנסת על התנהלותו של רוטמן כלפי נציגת הנהלת בתי המשפט, והגישה במקביל גם תלונה לוועדת האתיקה.