ח"כ רם בן ברק הביע היום (חמישי) עמדה מפתיעה בנוגע למגעים לנורמליזציה עם סעודיה. בריאיון לניסים משעל וטל שלו ב-103FM אמר כי "חד משמעית נתמוך בהסכם, נצביע בעד כל הסכם".

מכשול בדרך לנורמליזציה? באופוזיציה דורשים לחשוף את פרטי ההסכם עם סעודיה
ארדן על המגעים עם סעודיה: "חלקים בממשלה לא יאהבו את סדר העדיפויות"

בן ברק התייחס גם להתבטאויתיו של ראש מפלגתו, יאיר לפיד, שמתנגד להסכם שיאפשר לסעודיה לפתח תוכנית גרעין. "לפיד הביע בשיחותיו בוושינגטון את הדעה, שאני מניח שמשותפת להרבה גורמי ביטחון, שיש בעייתיות מאוד גדולה בהעשרת אורניום על אדמת סעודיה".

"אני חושב שצריך לנהל משא ומתן על העניין הזה", הוא הוסיף. "אני חושב שצריך לראות איך מורידים את זה וחשוב מאוד מאוד להוריד את זה. יש פתרונות אחרים, כמו שיקבלו דלק ממקומות אחרים או שקבוצה אמריקאית תהיה אחראית על הפרויקט".

נושא המגעים עם סעודיה גורם בימים אלו למתיחות בקואליציה, שחלק מחבריה חוששים ממהלך שייאלץ את ישראל בוויתורים מול הפלסטינים. לשאלה על הצטרפות לממשלת נתניהו במקום הגורמים הקיצוניים שנמצאים בה כיום, השיב בן ברק: "בנימין נתניהו לא ראוי להיות ראש ממשלה מהרבה מאוד סיבות, החל מההאשמות נגדו, ובעיקר, השיסוי והגיבוי שנותן לכל מיני שרים, אפילו בממשלתו, לעלוב בקציני צה"ל ולעשות הפרד ומשול, בין אזרחים סוג א' וסוג ב'", הוא הדגיש: "לא אשב בממשלתו באף תפקיד".

לסיכום, אמר: "אתם קודם כל מפנים את השאלה אלינו, עוד לפני שקיבלנו הצעה בכלל. הוא הרי מפחד להציע כי הוא יודע מה יקרה לו בתוך הממשלה שלו, אז קודם כל שיעשה מהלכים ואחרי זה תדברו איתנו, ולא לפני. יש לו הזדמנות באמת יוצאת דופן, בואו נקווה שתהיה לו את המנהיגות המתאימה להרים את זה ויש לו כל מיני אפשרויות".