ועדת הכספים בראשות חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) אישרה הבוקר (חמישי) העברה תקציבית בסך של 150 מיליון שקלים עבור שירותי דת. ליאת רון דנה על כך ב־103FM עם חבר הכנסת וחבר הוועדה ולדימיר בליאק (יש עתיד), אשר התייחס לידיעה ומתח ביקורת חריפה. 

"יש פה בעיניי שתי בעיות", הודה ח"כ בליאק, ופירט: "הראשונה היא פחות פוליטית, אולי יותר מקצועית, רק לפני שלושה חודשים אישרנו את תקציב המדינה במליאת הכנסת. התקציב לפי החוק אמור להגיע למליאת הכנסת על כל השינויים הצפויים והמתוכננים. לא יכול להיות שאחרי שלושה חודשים הוא משתנה ללא היכר. גם דיברתי על זה בקדנציה הקודמת, הפעם זה ביתר שאת, זה סכומים הרבה יותר גבוהים בתדירות הרבה יותר גבוהה".

עוד הצהיר כי "את המצב הבלתי נסבל הזה חייבים לשנות, מחליש את היכולת שלנו כחברי כנסת לפקח על פעילות הממשלה. אנחנו עושים את המיטב, לפחות אני, אני קורא את החומר, בא מוכן, מציף את הדברים. זה התפקיד שלי כפרלמנטר".

"יש פה ביזה של הקופה הציבורית על ידי מגזר אחד", תקף חבר וועדת הכספים, "היקף הכספים הקואליציוניים אצלנו היה פי שבעה פחות. אני לא מגן על זה, אני רק אומר שההיקף כרגע הרבה יותר גדול. 12 מיליון ש"ח הועברו מהתקציב של היחידה הארצית לפיקוח על הבנייה. הרי מה בסוף היה כשהעמדתי אותם על העובדות? באוצר אמרו שכן, שמעבירים את זה לפיקוח על הבנייה של מוסדות. לא צריך לחשוב שאנחנו מטומטמים".

כמו כן, כאשר ציינה רון שבזמן שלא מפריע לה העברת הכספים לחרדים, התייחסה לאופן חלוקת התקציב. ח"כ בליאק הביע את עמדתו בנושא: "אני לא חושב שצריך לקחת כסף ממשרד הרווחה או ממשרד הבריאות לישיבות. אני באמת לא חושב שזה נכון. אני לא חושב שנכון במערכת החינוך שלנו יש רשתות שהן פוליטיות. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM