שר הביטחון יואב גלנט נאם הערב (חמישי) בעצרת השריון לציון 50 שנים למלחמת יום כיפור, שהתקיימה באתר ההנצחה ״יד לשריון״ בלטרון. במהלך נאומו, התייחס השר למגילת העצמאות, ודרש לא לערער במעמדה.

"דווקא כאשר נדמה היה שאין כבר במה להיאחז, בשעות של כאב גדול ושבר נורא, נאחזנו כעם בטובתה של המדינה, בדגל, בסמל ובמגילת העצמאות - זו המגילה המהווה את פרק הפתיחה של החוקה הבלתי כתובה של מדינה ללא חוקה", קרא גלנט, והוסיף: "גם היום מגלמת מגילת העצמאות את היסודות עליהם נבנתה ומתקיימת מדינת ישראל- זוהי מדינה יהודית, מדינה דמוקרטית והיא שוות זכויות לכל אזרחיה".
 
בהמשך, הוסיף גלנט: "כל המערער על מעמדה של מגילת העצמאות פוגע בעמוד התווך המוסרי של מדינת ישראל. במיוחד בימים של מחלוקת וחוסר הסכמה ראוי כי נשמור על המכנה המשותף הלאומי הרחב כמופיע במגילת העצמאות, ונצעד לאורו של המצפן הערכי והמעשי המגולם בה".

כזכור, עו"ד אילן בומבך, שייצג את הממשלה בדיון בבג"ץ עילת הסבירות, עורר בשבוע שעבר סערה לאחר כשנשאל על ידי השופטים האם סמכות הכנסת לחוקק חוקי יסוד וסמכות בית המשפט לבקר אותם לא נובעת מהכרזת העצמאות, וטען כי "37 אנשים שחתמו על הכרזת העצמאות יצרו מסמך חוקתי מבלי שהתכוונו? הם לא נבחרו".