ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שישי) בעצרת האו"ם למגעים לנורמליזציה מול סעודיה והצהיר כי "אנחנו בפתחו של הסכם היסטורי".

איראן או סעודיה: האם נתניהו מתכנן הפתעה בנאום בעצרת האו"ם?
נתניהו למזכ"ל האו"ם: "חדלו מהביקורת המופרכת נגד ישראל"

"יגיע היום שבו ישראל תוכל להרחיב את השלום מעבר למצרים וירדן למדינות ערב נוספות. ישראל ומדינות ערב חולקות אינטרסים משותפים רבים. אני מאמין שאסור לנו לתת לפלסטינים וטו על הסכמי שלום, שלום עם מדינות ערב נוספות רק יחזקו את הסיכוי לשלום עם הפלסטינים. ב-2020 ניסינו גישה שונה, וכהרף עין הגענו לפרצת דרך, הגענו לארבעה הסכמים בשיתוף ארה"ב עם ארבעה מדינות שונות. הסכמי אברהם הביאו שינוי משמעותי, הם קירבו בין יהודים לערבים. הסכמי אברהם הם השחר לעידן חדש של שלום", אמר נתניהו.

בנימין נתניהו (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)
בנימין נתניהו (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)

עוד הוסיף כי "ישראל יכולה להיות גשר לשלום ושגשוג בין היבשות. לפני מספר שנים עמדתי כאן עם טוש אדום כדי להראות את הקללה האיומה של איראן, אבל היום אני כאן עם אותו טוש כדי להראות לכם את הברכה של השלום. עכשיו כשמעגל השלום מתרחב אני מאמין שנוכל להגיע לשלום עם שכנינו הפלסטיניים, שלום יכול להיות רק עם הוא מתבסס על אמת, לא על שקרים. אבו מאזן מוכרח להפסיק להפיץ שקרים. אנטישמיות צריכה להידחות בכל מקום, במסדרונות האוניברסיטה ובמסדרונות האו"ם".

בנימין נתניהו (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)
בנימין נתניהו (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)

"עם ישראל כמהה לשלום, אלה שחוו את קללת המלחמה יעריכו הכי טוב את ברכת השלום. לפני יומיים דיברתי עם הנשיא ביידן, אני מעריך את המחויבות שלו לשמר את ההזדמנות ההיסטורית הזאת", המשיך נתניהו ואמר כי "אני מאמין שנוכל להשיג הסכם שלום עם סעודיה בשיתוף הנשיא ביידן. הקיצוניים ששולטים באיראן יעשו ככל שביכולתם למנוע את הסכם השלום הזה. איראן מפרה את הסכם הגרעין, אך הסנקציות לא שבות. כל עוד אני ראש ממשלת ישראל אעשה ככל שביכולתי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

בהמשך, התייחס גם לבינה המלאכותית והזהיר כי "אם העתיד שלנו יהיה ברכה או קללה - זה יהיה תלוי גם באיך אנחנו מתמודדים עם העליה של הבינה המלאכותית. המהפכה הזו מתקדמת במהירות האור. קיימת סכנה שהמכונות ישלטו בבני אדם במקום להפך. המדינות המובילות צריכות להתייחס לסכנה הזו. צריך לעשות זאת מהר וביחד".