סערה בעקבות החלטת בית הדין של הליכוד להמתיק את עונש ההרחקה של איציק זרקא להרחקה על תנאי. חבר הכנסת לשעבר שבח שטרן מתח ביקורת חריפה על ההחלטה ועתר לבית הדין של הליכוד נגדה.

פעיל הליכוד איציק זרקא עורר סערה: "גאה על 6 מיליון אשכנזים שנשרפו"
איציק זרקא שוב בכותרות: מיהו פעיל הליכוד שעורר סערה?

"כמי שאיבד אחים, דודים, סבים וסבתות בשואה, ובשם 6 מיליון שנהרגו, נחנקו ונשרפו על ידי הנאצים ימ"ש, ובני משפחותיהם השורדים, שעדיין עימנו היום אני דורש דיון מיידי בהרכב מורחב, והשעיית ההחלטה. את הנימוקים המפורטים לעתירה אציג בדיון. אני, ועוד רבים אחרים לא נוכל להמשיך להיות חברים באותה מפלגה שבה חבר מי שאמר אמירה כה קשה, ש אינני רוצה לחזור עליה" - כתב שטרן.

גם בתנועה עצמה זעמו על ההחלטה ומסרו כי "עמדת הליכוד בדיון הייתה כי יש להפסיק את חברותו של איציק זרקא במפלגה לצמיתות. אנו מצרים על החלטת בית הדין של המפלגה ונערער עליה בהליכים המתאימים".

מנגד, ביש עתיד תקפו ומסרו כי "במקום לבקש סליחה רגע לפני יום הכיפורים ותוך כדי קרע עצום בעם, הליכוד יורק בפניהם של מאות אלפי ניצולי שואה ומחזיר בחיבוק לזרועותיו את אחד ממובילי מכונת הרעל. הליכוד של פעם לא היה קורא לזרקא, 'יחיד סגולה', תתביישו. זאת מורשת נתניהו". ממפלגת העבודה נמסר: "אולי כדאי שהליכוד יתרכז ברפורמה בבית הדין שלו ולא בהרס מערכת המשפט שלנו".

נזכיר כי נתניהו הורה למנכ״ל הליכוד צורי סיסו לסלק משורות התנועה את איציק זרקא. חברי הליכוד גינו הבוקר אף הם את דבריו של זרקא. מדוברות המפלגה נמסר כי "תנועת הליכוד מגנה בתוקף את דבריו של איציק זרקא ומתנערת מהם לחלוטין. לא נקבל ולא נכיל אמירות מזעזעות מהסוג הזה. אנו קוראים לעצירת השיח המסית והאלים מכל הצדדים, זה הזמן להתאחד מול אויבנו והאתגרים הרבים שניצבים לפנינו".