ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שישי) בעצרת הכללית של האו"ם ובמהלכה התייחס לסוגיה האירנית, למגעים לנורמליזציה עם סעודיה וכן גם לבינה המלאכותית.

בסיום הנאום, מסר שר המשפטים יריב לוין: "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על נאומו המצוין בעצרת האו״ם. מובילים שלום תמורת שלום. מבצעים חזון של שלום בין ישראל לעולם הערבי. תחת הנהגתו ויחד עם חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, שמים את ישראל בקדמת הבמה העולמית באשר לטכנולוגיה של העשור הקרוב - הבינה המלאכותית".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ בירך והעביר מסר מרומז לנתניהו: "יחד נביא בע"ה שלום תמורת שלום, נמשיך לשמור על ביטחון ישראל, להתיישב בכל מרחביה, ולפתח אותה ואת המזרח התיכון והעולם כולו. שר המורשת עמיחי אליהו: "יחד עם המלחמה בגרעין האיראני, הוא מניח במוקד תשומת הלב העולמית את השלום בין צאצאי אברהם - ישמעאל ויצחק. זהו אירוע של ממש בתולדות תקומתנו בארצנו, ואני מחזק את ידיו ומתפלל לשלום אמת בעולם".

השרה אורית סטרוק: "ברגעים בהם שורות אלה נכתבות, נראה כי ראש הממשלה מייצג אותנו באו"ם באופן מעורר כבוד, ומשדר באופן הברור ביותר שישראל לא תשוב למסלול אוסלו, ולא תוותר כמלוא-הנימה על ארצה". שר התקשורת שלמה קרעי: "מסדרון תקשורת עולמי שישראל במרכזו. קו אדום בוהק של תקווה, קידמה ושלום. נאום עוצמתי של ראש הממשלה נתניהו. יחד איתו נקדם שלום מתוך עוצמה, המבוסס על אמת. מזרח תיכון חדש של שלום תמורת שלום".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "בסופו של תהליך - שלום תמורת שלום יחול גם על הפלסטינים". שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: ״מברך את ראש הממשלה, נתניהו על נאום חשוב בעצרת האו״ם. נאום שמצביע על מקומה של ישראל בעולם ובמזרח התיכון, כלכלה חזקה, ביטחון ושלום מתוך עוצמה".

"נתניהו לא מנסה אפילו לאחות את השברים ולאחד את העם"

מנגד, באופוזיציה תקפו את ראש הממשלה. חה״כ גלעד קריב מסר: "בנאום נתניהו לא הייתה אף בשורה ממשית בשני הנושאים החשובים ביותר לעתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: ‏הפסקת המהפכה המשטרית הדורסנית וחידוש המשא והמתן המדיני עם הרשות הפלסטינית. ‏עם כל הכבוד לחזונות שלו על הבינה המלאכותית ולטריקים הוויזואליים, רבים מאד מאזרחי ישראל, רוב יהדות העולם ומשפחת העמים הדמוקרטים, חשים עכשיו עוד מפח נפש מהמניפולציה התורנית".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד טען כי "סיכום נאום נתניהו: מתעלם מהדרישה הסעודית להפוך למדינת סף גרעינית, מתעלם מההסכמה הפלשתינית ללכת להסכם ביניים, מתעלם מהדרישה האמריקאית לעצור את המהפכה המשטרית, מתעלם מזה שמדינת ישראל קרועה בגלל הממשלה שלו, לא מנסה אפילו לאחות את השברים ולאחד את העם. עצוב״