על רקע מה שנראה כהתקדמות משמעותית לקראת חתימה על הסכם שלום היסטורי בין ישראל לסעודיה, ביצע היום (שבת) משרד החוץ הישראלי צעד מפתיע כלפי המדינה הערבית, שעד לא מזמן היה נראה לרבים כדמיוני לחלוטין. "אנו שולחים את ברכותינו הכנות, ומברכים את המלך, הממשלה ואת אנשי הממלכה לרגל יום העצמאות ה-93", נכתב בהודעה רשמית של המשרד. 

נתניהו באו"ם: "אנחנו בפתחו של הסכם היסטורי בין ישראל לסעודיה"
המראיינת לחצה, נתניהו סירב להתחייב שייכבד כל פסיקה של בג״ץ: ״תלוי גם בצד השני״

בנוסף, בירך משרד החוץ את העם הסעודי ב"ברכה, ביטחון, שגשוג", ואף "שיתוף פעולה ושכנות טובה". כאמור, הדברים מגיעים לאחר ההתבטאויות המשמעותיות שנאמרו במהלך הימים האחרונים, ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו, יורש העצר הסעודי בן סלמאן ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן

"עם ישראל כמהה לשלום, אלה שחוו את קללת המלחמה יעריכו הכי טוב את ברכת השלום. לפני יומיים דיברתי עם הנשיא ביידן, אני מעריך את המחויבות שלו לשמר את ההזדמנות ההיסטורית הזאת", אמר נתניהו במהלך נאומו באו"ם בהתייחס לסוגייה הסעודית. עוד הוסיף: "אני מאמין שנוכל להשיג הסכם שלום עם סעודיה בשיתוף הנשיא ביידן. הקיצוניים ששולטים באיראן יעשו ככל שביכולתם למנוע את הסכם השלום הזה. איראן מפרה את הסכם הגרעין, אך הסנקציות לא שבות. כל עוד אני ראש ממשלת ישראל אעשה ככל שביכולתי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".