עם צאת השבת הגיבו הערב (שבת) גורמים בליכוד לריאיון שהעניק ראש הממשלה בנימין נתניהו לרשת CNN האמריקאית. בכיר בליכוד אמר ל"מעריב" כי "הרפורמה ממש לא מתה, יריב לוין יכול לישון בשקט".

נתניהו טען בפני ראשי הקהילה היהודית: "האופוזיציה נכנעה למחאה"
הרמזים משרי מהממשלה והביקורת מהאופוזיציה: התגובות לנאום נתניהו

עוד טען הגורם כי "אין קשר בין הרפורמה לבין ההסכם המתגבש עם הסעודים. סביר להניח שבשיחה עם ביידן  בארבע עיניים הם בקושי הקדישו דקה לנושא הזה. מה שחשוב לביידן כעת הוא ההסכם, הוא גם זקוק לעזרת נתניהו כדי להעביר את ההסכם בסנאט".

גורמים בליכוד התייחסו גם לסוגייה הפלסטינית במגעים עם סעודיה, וסבורים כי זאת תהווה סוגייה מינורית יחסית בהסכם הסופי. "בן סלמאן וביידן שניהם פוליטיקאים טובים ומנוסים ומכירים היטב את הגבול שמפריד בין המציאות לבין הפנטזיות ההזויות", אמר אחד הגורמים.

לדברי אחד הגורמים: "השינוי בעמדת סעודיה הוא שינוי דרמטי. כשהפלסטינים יבינו שאיבדו גיבוי בעולם הערבי, הם יתחילו לחשוב במונחים של הסכם. הסעודים עצמם מדברים על כך שצריך לשפר את איכות החיים של הפלסטינים - ועם זה לא תהיה בעיה גם לבן גביר ולסמוטריץ'."

עוד הוסיף: "ביבי אמר ובצדק שיש לו רוב בממשלה ובכנסת להעביר ויתורים שלא נוגעים בקווים האדומים של הליכוד ושל שותפיו הקואליציוניים.  שיפור חייהם של הפלסטינים - כן, ויתורים על השטחים - לא".

גורמים בכירים בליכוד שוללים תסריט של שינוי הרכב הקואליציה לטובת העברת ההסכם עם ערב הסעודית שיכלול ויתורים טריטוריאליים לפלסטינים: "אין שום סיכוי בעולם שנתניהו יסכים לממשלה שתלויה בחסדי גנץ, הוא יודע כי המשמעות  היא - בחירות בשנת 2024. בדיוק כמו שיאיר לפיד מצהיר בביטחון רב.

"החלפת סמוטריץ ובן גביר בבני גנץ זאת מחשבה הזויה כי זה יהיה הסוף של ממשלת נתניהו הנוכחית. ביידן ובן סלמן מן הסתם מבינים כי במקרה שכזה, עד שההסכם יבשיל, נתניהו כבר לא יהיה ראש ממשלה וישראל תצא לבחירות".