שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן נאם הערב (שבת) בעצרת הכללית של האו"ם ואמר כי "עלינו למצוא פתרון מוצדק לעם הפלסטיני ולהבטיח הקמת מדינה פלסטינית עצמאית". השר לא התייחס בנאומו למאמצים להגיע לנורמליזציה עם ישראל, והדגיש: "סעודיה מדגישה שביטחון המזרח התיכון מצריך הגעה לפתרון צודק ומקיף לסוגייה הפלסטינית". לדבריו, "ריאד מתנגדת לכל צעד חד צדדי שמהווה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ושפוגע במאמצים הבינלאומיים להשגת פתרון מדיני".

בן פרחאן שלח רמז עבה לאיראן ולפרוייקט הגרעין, ואמר: "הממלכה מדגישה את החשיבות במאמצים להתנגד להפצת הנשק הגרעיני, ובכך יש לדרוש מהקהילה הבינלאומית כולה ליישם את ההתחייבויות כלפי האמנות הבינלאומיות והמסגרות המשפטיות הקיימות ולהגיע לעולם נקי מנשק גרעיני, במיוחד במזרח התיכון".

"ריאד מדגישה כי יש חשיבות על שמירת השלום והביטחון, ועושה מאמצים לפתור את המחלוקות הבינלאומיות והאזוריות, בהתאם לעקרונות ולנורמות הבינלאומיות. הממלכה גם מדגישה כי ביסוס הביטחון והיציבות ניתן להשיג רק באמצעות שיתוף פעולה והתייעצויות בין המדינות. יש להימנע ממירוץ החימוש הגרעיני, שכן מדובר בנשק הרסני עבור האנושות".

בן סלמאן, ג'ו ביידן, בנימין נתניהו (צילום: רויטרס,gettyimages)
בן סלמאן, ג'ו ביידן, בנימין נתניהו (צילום: רויטרס,gettyimages)

נאומו של בן פרחאן הגיע כיממה לאחר נאומו של ראש הממשלה נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם. לעומת השר הסעודי, נתניהו התייחס באריכות לאפשרות כי ישראל וסעודיה אכן יגיעו להסכם נורמליזציה: "יגיע היום שבו ישראל תוכל להרחיב את השלום מעבר למצרים וירדן למדינות ערב נוספות. ישראל ומדינות ערב חולקות אינטרסים משותפים רבים. אני מאמין שאסור לנו לתת לפלסטינים וטו על הסכמי שלום, שלום עם מדינות ערב נוספות רק יחזקו את הסיכוי לשלום עם הפלסטינים".

"ב-2020 ניסינו גישה שונה, וכהרף עין הגענו לפרצת דרך, הגענו לארבעה הסכמים בשיתוף ארה"ב עם ארבעה מדינות שונות. הסכמי אברהם הביאו שינוי משמעותי, הם קירבו בין יהודים לערבים. הסכמי אברהם הם השחר לעידן חדש של שלום", הוסיף.

"עם ישראל כמהה לשלום, אלה שחוו את קללת המלחמה יעריכו הכי טוב את ברכת השלום. לפני יומיים דיברתי עם הנשיא ביידן, אני מעריך את המחויבות שלו לשמר את ההזדמנות ההיסטורית הזאת", המשיך נתניהו ואמר כי "אני מאמין שנוכל להשיג הסכם שלום עם סעודיה בשיתוף הנשיא ביידן. הקיצוניים ששולטים באיראן יעשו ככל שביכולתם למנוע את הסכם השלום הזה. איראן מפרה את הסכם הגרעין, אך הסנקציות לא שבות. כל עוד אני ראש ממשלת ישראל אעשה ככל שביכולתי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".