יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התראיין היום (ראשון) לרשת ב' והתייחס לביקור רה"מ בנימין נתניהו בארה"ב ולהסכם הנורמליזציה ההולך ומתגבש עם סעודיה. 

סעודיה החדשה עושה הכול כדי להתאים את עצמה לכללי המשחק | דיווח מיוחד מהמדינה
הזכיר את הפלסטינים אך לא את הנורמליזציה: נאום השר הסעודי באו"ם
 
"בסך הכל היה לנתניהו ביקור טוב, צריך לראות כמה מהדברים יתממשו בהמשך", אמר. "אנחנו לא אופוזיציה רעילה. אני בעד הסכם עם הסעודים, אני התחלתי את זה. הצעד הראשון של הטיסות מעל סעודיה זה מתקופתי, אבל לא היה עולה בדעתי לאשר להם העשרת אורניום מה שיהפוך אותם למדינה סף גרעינית, זה ישנה את כל התמונה, גם האמירתים ירצו. משא ומתן זה עסק קשוח, במקום הריצה הלא ברורה הזו אפשר לסגור איתם הסכם בלי העשרת אורניום".

עוד הוסיף ואמר: "כל מה שאתה מכניס למזרח התיכון עלול ליפול לידיים הלא נכונות. אני בעד הסכם, אני לא אופוזיציה שמתנגדת אוטומטית רק כי זה נתניהו, אבל אסור לנו להסכים לתנאי הזה. תחשוב מה נתניהו היה אומר מהאופוזיציה אם אני הייתי עושה את זה". 

כזכור, דיווחים לא מעטים מכיוון הממשל האמריקאי הצביעו על ויתורים משמעותיים שתצטרך ישראל לעשות כלפי הפלסטינים כתנאי להיכללות בהסכם בין ארצות הברית וסעודיה. על כך אמר לפיד: "הפלסטינים אומרים לראשונה מאז 93 על הסכמי ביניים. ברור שזה טוב לישראל כי רוצים להתקדם בזהירות, אנחנו בוגרי ההתנתקות. 30 שנה הם סירבו ועכשיו הם מסכימים, אז צריך לבחון את זה. מלבד לחבורה המשיחית וההזויה, לכולם ברור שצריך להיפרד מהפלסטינים. אנחנו לא ניכנס לממשלה אבל נתמוך בזה מבחוץ. אם הוא לא יצליח לשמור על הממשלה זו בעיה שלו". 

"אנחנו נעזור למדינה להשיג הסכם כל עוד הוא לא כולל סעיף גרעיני, אבל אני לא אכנס לממשלת נתניהו", הבהיר. "זה יביא לכך שאין אופוזיציה בישראל. אנחנו לא נכנעים לכהניזם ולאלימות". 

על האפשרות המדוברת בימים האחרונים, לפיה ייתכן כי יו"ר ה"המחנה הממלכתי" בני גנץ יחבור לנתניהו אמר לפיד: "אני אופתע אם גנץ ייכנס שוב. הוא בעבר פירק את המפלגה הגדולה בישראל כדי להיכנס לממשלה, אני מניח ומקווה שבני למד מהטעות".