בעקבות סערת ההפרדה בתל אביב הועלתה יוזמה בקואליציה לקדם בחקיקה לאחר פסיקת הבג"ץ ואירועי יום הכיפורים, בה תתאפשר תפילה בהפרדה במרחב הציבורי. יש מספר כיוונים שנבחנים להצעת החוק, ביניהם תיקון לחוק איסור הפליה ושינוי בתקנות.

סערת כיפור: עימותים בתפילה בת"א, מפגינים מנעו תפילות בהפרדה בחיפה

נתניהו בתגובה חריפה לעימותים: "אין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל"

ח״כ אוהד טל (הציונות הדתית) אמר 'למעריב': "תנועת ראש יהודי מקיימת כבר כמה שנים את תפילות יום הכיפורים בת"א בהשתתפות אלפי אנשים מכל גווני הקשת של החברה הישראלית שמגיעים מרצונם החופשי להיות חלק מהאירוע. פס"ד והנסיון למנוע מהם את קיום התפילה בטענה שזו אפליה, זאת מציאות בלתי מתקבלת על הדעת כאן במדינת היהודים. בכוונתי להגיש הצעת חוק שתפעל לתיקון העניין הזה בהתאם לסטטוס קוו, באופן שיאפשר באמת חופש דת ושיוון לכולם ולהנות לפי בחירתם ורצונם החופשי מאירועים מסוג זה".

כזכור, בעקבות התנגדות עיריית תל אביב ופסיקת בג"ץ לא הותרה תפילה בהפרדה במהלך יום הכיפורים כפי שניסו לקדם בתנועת 'ראש יהודי' בעיר תל אביב לאחר ניסיון לייצר הפרדה באופן אחר של חציצה באמצעות דגלים התלקח האירוע ופעילים כנגד מה שהם מגדירים כפייה דתית פעלו לאסוף את הכיסאות שפוזרו עבור התפילה ולא לאפשר את קיומה במתכונת הפרדה.  בקואליציה כאמור שנמצאים במתיחות מול בג"ץ גם בנושאים נוספים מתכוונים עם פתיחת מושב החורף לקדם את החקיקה.