יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגיא פלג, והמשיך לתקוף את הממשלה, על רקע ההתחממות הביטחונית במהלך הימים האחרונים. "צריך להבין שמדובר על הממשלה הכי כושלת בתולדות ישראל וגם הכי כושלת בהתייחסות לטרור שלא ראינו אף פעם", האשים. 

סערת כיפור: עימותים בתפילה בת"א, מפגינים מנעו תפילות בהפרדה בחיפה
האם לאירועי יום הכיפורים בתל אביב תהיה השפעה על הבחירות?

עוד הוסיף: "יש לנו לפחות 35 נרצחים מאז תחילת השנה, חמאס לא רק עושה פרובוקציות על הגדר, הוא לוקח אחריות על רצח יהודים ומברך על כל רצח של יהודי, גם כשהוא לא לוקח אחריות. אתה חייב להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל, אתה לא יכול כל הזמן להתקפל מול חמאס. צריך לייצר משוואה אחרת, אין יותר העברת כסף, אין כניסת מלט, להדק את הפיקוח על המעברים. כל שבועיים תופסים הברחה בכרם שלום".

הוא דרש לבצע התנהלות שונה מול אבו מאזן: "הדברים הללו חייבים להיפסק. הם צריכים להבין שגובים מחיר. אי אפשר להשתלט על טרור בלי סיכולים ממוקדים, חייבים לחזור לסיכולים ממוקדים. מי שמברך על רצחי יהודי לא יכול לקבל חסינות. נתניהו מעניק חסינות לכל ראשי הטרור בעזה. אבו מאזן חי בזכות ישראל. בלי גיבוי של מדינת ישראל והא לא יכול להחזיק גם יומיים".

"מדובר במכחיש שואה סדרתי, הוא חי בזכות מערכת הביטחון שלנו ובמקביל מגיש תביעות לבית הדין הבינלאומי בהאג, זה לא הולך יחד. היה לי קשה לשבת בהרכב ההוא עם מרצ והעבודה, אני לא מסתיר את זה, ולכן לקחתי על עצמי את תפקיד שר האוצר ולא שר הביטחון. לא שיקרתי כמו הממשלה הזו לציבור הרחב", הוסיף. 

ההפרעה לתפילה בדיזנגוף במהלך יום כיפור
"לקחת את היום הכי קדוש ביהדות ולהפוך אותו ליום מריבה - רק נתניהו יכול והממשלה המשיחית שלו", תקף בנוגע לתקרית שאירעה במהלך יום כיפור. עוד הוסיף: "זו פרובוקציה ברורה. רוצים להתפלל בהפרדה? יש מספיק בתי כנסת בתל אביב. ברור שניצול של יום הכיפורים לפרובוקציה נגד הציבור החילוני זה דבר חסר תקדים".

כמו כן, האשים: "הם פוגעים ביהדות יותר מכל שונאי ישראל. הם עוסקים בהסתה, לא ביהדות. ביהדות כולם עבדו, ותמיד היה כבוד הדדי. פה עושים דווקא. זו לא יהדות, זו פרובוקציה נגד היהדות. ברור שזה לא נועד לטפח יהדות אלא לטפח שנאה ולהסיח את הדעת. נתניהו מעודד את זה כי זה מסיח את הדעת מכל הכישלונות שלו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm