יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ב-104.5FM רדיו צפון לאחר המהומות שנרשמו אמש במהלך יום הכיפורים בכיכר דיזינגוף בין מתפללים למפגינים בעקבות הצבת מחיצה להפרדה בין נשים לגברים בניגוד לפסיקת בית המשפט.

סערת התפילה בהפרדה: האם ניתן לשמר את אופיה הבינ"ל של תל אביב?
סערת כיפור: עימותים בתפילה בת"א, מפגינים מנעו תפילות בהפרדה בחיפה

לדבריו, "דווקא למחרת יום כיפור, אני רוצה לעבור לדיון חברתי ורוחני. אנחנו כמו ילד, ילד מתבגר. הציונות, החזרה של עם ישראל לארצו והקמת המדינה - אלה השלבים של לידת עם ישראל מחדש וכמו שאתה רגוע עם תינוק כי אתה יודע שהוא עוד יתפתח ויקבל שכל, כך מגיע שלב המשבר כי הילדים הופכים לנערים ומחפשים את הזהות שלהם. אני לא עצבני על הילדים שלי שהם מחפשים את הזהות שלהם. זה השלב שלנו, העם, עובר מהילדות לנערות ולכן אנחנו חווים משבר זהותי, אבל אנחנו לא צריכים להגיע עצבנים לילדים שלנו".

בהמשך, טען כי "אחרי הניתוח הזה, אפשר לרדת לקרקע המציאות. לא כל הכיכר מופרדת בין גברים לנשים. זה שקר שאנשי המחאה מפיצים. יש שם תפילה באמת מרשימה, מאות ואפילו אלפים מצטרפים לתפילה במשך מספר שנים - אני לא מבין מה הטענות ועל מה הבכי של המחאה. אני פשוט לא מבין. יש שם ראש עיר הזוי - כשבאים המוסלמים ומבקשים תפילה בהפרדה, ראש העיר נותן להם. זה הכל עניין של מלחמה פנימית נגד עצמנו בדיוק כמו אותו משבר שעובר נער כשמגיע לגיל ההתבגרות ומחפשים זהות. אני מלא אמונה ואופטימיות, זה הכל חלק מתהליך. הגאולה הזאת מגיעה שלב אחרי שלב".    

עוד ציין: "אני לא חושב שאנחנו צריכים לעצור את הרפורמה, טעות לחשוב שהמחאה קמה בגללה, היא הייתה קיימת עוד לפני שיריב לוין הכריז עליה. המחאה הזאת היא נגד ממשלת הימין - נגד עצמה בעצם. אנחנו נתקן את החוק בעניין הוועדה למינוי השופטים ונעשה את מה שתכננו, אבל אני אומר בכנות - יש לנו עוד שלוש שנים למשול ובשנה הזאת התמקדנו ברפורמה המשפטית, כשבשלוש השנים הבאות אנחנו צריכים להתקדם בעוד נושאים, כמו ההתמודדות מול יוקר המחיה. כשאנשים לא יכולים לגמור את החודש, רע להם, והם באים בעצבנות. אני קורה לממשלה לשים את הדגש במלחמה מול יוקר המחיה". 

כשנשאל האם הוא מתכוון להצטרף לתפילה שיזם השבוע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, השיב: "לא, אני לא מתכוון להיות שם. אני לא חושב שאנחנו כשרי הממשלה צריכים להמשיך את ההפגנות, מצופה מאתינו שנמשיך למשול וזה מה שאנחנו צריכים לעשות. בג"ץ הפר את הסטטוס קוו ואנחנו צריכים לחוקק חוקים ולתקן את המצב - לא ללכת לתפילות האלו". 

לסיום התייחס לשילוב החולמות ביחידות המובחרות, ואמר: "אני חולק מנהיגי הצבא ועל הרמטכ"ל. אני חושב שב־15 השנים האחרונות נכנסה לצבא אג'דנה הרסנית שבאה להרוס את היכולת של הצבא לנצח. צה"ל הולך עם האג'נדה של המגדר ועד היום הורידו את הרף כדי שהנשים יכלו לעמוד במסעות. זה לא סוד שהיכולת הפיזית של האישה שונה מהיכולת הפיזית של הגבר. לכן, אם צה"ל ימשיך להוריד את הרף, הוא עלול לפגוע ביכולת שלו לנצח במלחמות הבאות".