ינעם כהן, קונסול ישראל בשיקגו, התייחס הבוקר (שלישי) לסערת תפילת יום כיפור המסורתית בתל אביב, וצידד במפגינים שהפריעו למהלך התפילה, כשכתב: "אין מחילה למי שהפך את תפילת יום כיפור לאצבע בעין של תושבי העיר". 

התשובה של המחאה לבן גביר: יפגינו מול התפילה בדיזנגוף בחמישי
"משבר חברתי": האם סערת כיפור תוביל לחקיקה ייחודית בכנסת?
"מחזה אנטישמי, הבנת את זה גנץ?": אמסלם לא נשאר חייב

מי שהבחינה בדבר והחליטה להגיב על כך בחריפות, היא חברת הכנסת טלי גוטליב. "אדוני שר החוץ. לפטר מיד את קונסול ישראל בשיקגו ינעם כהן", דרשה והוסיפה: "דיפלומט שמעז להתבטא ולומר שתפילת יום כיפור בתל אביב היא אצבע בעין של תושבי העיר, לא ראוי לייצג את ישראל".

מוקדם יותר, התייחס נשיא המדינה יצחק הרצוג לאירועים הקשים: "בעת הזאת עלינו להפיק לקחים ולהבין היטב שהאיום הפנים-ישראלי הוא האיום החריף והמסוכן מכולם. רק אתמול, בעיצומו של היום הקדוש, חמישים שנים בדיוק אחרי פרוץ המלחמה, ראינו דווקא בעיר העברית הראשונה - דוגמה מטלטלת וכואבת לאופן שבו המאבק הפנימי בתוכנו מסלים ומקצין". 

עוד הוסיף: "אני יודע שאני מדבר בשם הרוב המוחלט של אזרחי ישראל, כשאני מביע צער וזעזוע עמוק, למראה בני עמנו הנאבקים זה בזה, ביום שהיה מאז ומעולם סמל לאחדות – לישראליות וליהדות יפות, מכילות ומכבדות", ציין והוסיף: "אני נחרד מעצם המראות, מעצם המחשבה, על אנשים שהם או בני משפחתם לחמו יחד - אחים לנשק, כתף אל כתף - במוצבים, בטנקים, בשדות הדמים של סיני והגולן, וכעת הם מתגוששים בלב תל אביב, בזמן הקדוש של 'כל נדרי' ו'נעילה'".