סיעת חד״ש תע״ל שלחה היום (שלישי) מכתב ליועמ״שית לממשלה עו״ד גלי בהרב-מיארה בו היא דורשת לפתוח בחקירה נגד חברת הכנסת לימור סון הר מלך ממפלגת עוצמה יהודית, בגין "עידוד ותמיכה בטרור והסתה לאלימות כנגד פלסטינים חפים מפשע". 

"צדיק קדוש": חברת הכנסת שיבחה את הרוצח מדומא; במערכת הפוליטית גינו

המכתב מגיע לאחר הפרסום כי חברת הכנסת השתתפה באירוע השקת קמפיין גיוס תרומות ציבוריות עבור "מטה צדק לעמירם", במסגרתו גויסו למעלה ממיליון שקלים למורשע בטרור לאומני וברצח משפחת דוואבשה, עמירם בן אוליאל, המרצה שלושה מאסרי עולם, ובעקבות דבריה באירוע, בו טענה הר מלך לחפותו של בן אוליאל וצוטטה אומרת כי מדובר באיש קדוש, צדיק, וכמי שבמאסרו ״סובל עבור כל עם ישראל״. 

במכתב, מפרטת סיעת חד״ש תע״ל את חומרת מעשיה של חה״כ סון הר מלך: ״עצם קיום קמפיין גיוס תרומות המונים עבור טרוריסט מורשע עם דם על הידיים, מי שפגע במשפחה פלסטינית חפה מפשע ממניע גזעני ולאומני ושביקש לעורר מלחמת ארמגדון בין העמים, שבין מטרותיו העיקריות לערער על אמינות ותקפות פסק הדין החלוט, לסייע ולתמוך במשפחתו של הטרוריסט ולהעניק לה גב ציבורי וכן לפעול להטבת תנאי כליאתו הינם אנומליה שכמוה כמתקפה חזיתית על שלטון החוק ולמען טרור לאומני יהודי״.

עימות מחוץ למשפטו של בן אוליאל. צילום: אבשלום ששוני

כמו כן מהסיעה נמסר: ״איננו מופתעים מדבריה המסוכנים של הר מלך אשר כבר תועדה כשהיא מלמד את בנה התינוק לרצוח ערבים, כמו כן חבריה למפלגה נצפו רוקדים עם רובים, אקדחים, סכינים וזכוכיות ודוקרים את תמונת הילד דוואבשה וקוראים לשחזור שריפת המשפחה״.

סיעת חד״ש תע״ל חתמה את מכתבה: ״דבריה המקוממים של חה"כ והירתמותה למען טרוריסט מורשע מקבלים משנה תוקף בהינתן האווירה הכללית של הסתה לגזענות ואלימות הן בזירה הפוליטית והן בזירה הציבורית ואי מיצוי הדין עמה עלול להתפרש כמתן לגיטימציה למופעי הסתה לאלימות וגזענות מעין אלו״.