לקראת דיון בית משפט העליון בעתירות שהוגשו נגד "חוק הנבצרות" ביום חמישי הקרוב, גורמים פוליטיים המעורים בדברים ניהלו שיחות בנושא עם סביבת נתניהו, וסיפרו היום (שלישי) ל"מעריב" כי קיים לחץ רב וחשדנות גוברת, אותם משדרים ראש הממשלה בנימין נתניהו וסביבתו הקרובה לקראת הדיון.

הכנסת נגד היועמ״שית: ״אין לבג״ץ מקום להתערב בחוק הנבצרות״
"נתניהו מעודד את טיפוח השנאה": ליברמן מגיב לסערת יום כיפור

לטענת הגורמים, "נתניהו לא קונה את אותות ההרגעה שנשלחו בחודשים האחרונים מכיוונה של היועצת המשפטית לממשלה". נזכיר כי בתקופה האחרונה, הודלף מספר פעמים ממשרדה של גלי בהרב-מיארה כי אין בכוונתה לבקש את הוצאת ראש הממשלה לנבצרות. היועמ"שית אף הודיעה לבית המשפט כי, בניגוד לשמועות שמופצות, היא לא התכוונה וגם לא ביקשה להכריז על הנבצרות של ראש הממשלה בעילת ההפרה, לכאורה, של הסכם ניגוד העניינים עליו נתניהו חתם, שבעקבותיו, אחרי הבחירות, 11 שופטים קבעו כי הוא רשאי להיות מועמד להקמת הממשלה.  ההסכם שעליו חתם נתניהו קבע, כזכור, כי ראש הממשלה לא יעסוק בעניינים שעלולים להיות קשורים למשפטו. 

הדיון בחוק הנבצרות (צילום: אברהם בלוך)

כיום, החשש העיקרי בסביבת נתניהו הוא כי בית המשפט לא יפסוק בעניין התחולה של חוק הנבצרות, זאת לאחר שבית המשפט הוציא צו על תנאי לרה"מ בבקשה לנמק את עניין התחולה של החוק, ולא עצם הבקשה לפסול את החוק. לפי הערכות בסביבת רה"מ, ישנה סכנה שבית המשפט אמנם לא יקבע כי החוק חל רק מהקדנציה הבאה, אלא יחליט כי השאלה אינה אקטואלית לאור הודעת היועמ"שית , ולכן השופטים לא יפסקו בעניין וישאירו את שאלת התחולה תלויה ועומדת, למקרה שהסוגייה תהפוך לאקטואלית, קרי - אם בעתיד היועמ"שית תבקש להכריז על נבצרות של נתניהו, אז בית המשפט ידון בשאלת התחולה.

לקראת הדיון שיתקיים בבג"ץ ביום חמישי, בכיר בליכוד אמר ל"מעריב" : "מניסיון העבר למדנו שה'לא יעלה על הדעת' לפעמים קורם עור וגידים והופך לייאמן. יש לקחת בחשבון כי בית המשפט מודע לכך שבניגוד לנושא הסבירות שאינו מובן לציבור אוהדי הליכוד, הכרזת על נבצרותו של נתניהו תוציא הפגנות ענק של הימין, כולל הציבור החרדי, שעד היום לא השתתף בהפגנות הימין, בממדים שמולם יחווירו ההפגנות הכי גדולות בקפלן".