גורמים במפלגת עוצמה יהודית שוחחו הערב (שלישי) עם מעריב על המשך חקיקת הרפורמה המשפטית ועל סערת התפילות בהפרדה והעימותים שאירעו במהלך יום הכיפורים בתל אביב, ותקפו בחריפות את יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן.

רה"מ בביקורת על בן גביר: "להימנע ממה שלא יוסיף לרגיעה"

"שמחה רוטמן חלש אופי. הוא משחק אותה בוועדה, אבל בפועל מתקפל פעם אחרי פעם", טענו הגורמים. "אם אין רפורמה (במערכת המשפט), זה הרבה בגללו ובגלל בצלאל סמוטריץ'. ראינו בהצבעה על ביטול עילת הסבירות איך הוא ובצלאל רצו אחוזי אמוק לדחות החקיקה".

שמחה רוטמן, יריב לוין ובנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שמחה רוטמן, יריב לוין ובנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד נמסר מגורמים במפלגה: "החברים בציונות הדתית עושים יותר מדי משחקים פוליטיים, פעם קורצים לשמאל ופעם לימין, אצלנו לא אוהבים משחקים כאלה". באשר לעמדת נתניהו על דברי בן גביר, טענו: "תפיסתו ברורה, אך מה שהיה ביום כיפור בכיכר דיזנגוף זו חציית קו אדום. הסיפור אינו הפרדה, הסיפור האמיתי הוא שלא רוצים לתת ליהודים להתפלל במרחב הציבורי. מדובר בקומץ שמהלך אימים. בן גביר כח"כ, כשר וכיו"ר המפלגה לא יכול להשלים עם המצב הזה".

עוד הוסיפו: "ביום חמישי בשעה 18:30 החבר'ה יגיעו עם הידיים בכיסים, לא יעשו פרובוקציות, אך ימחו על סילוק היהודים מהמרחב הציבורי וגם כדי להתפלל. מחר בן גביר יעשה הערכת מצב עם המשטרה לקראת האירוע ביום חמישי".

רוטמן לא פעם התבטא נגד החלטות חברי הקואליציה. מוקדם יותר היום, גינה חבר הכנסת ברשת החברתית טוויטר (X) את דברי השר איתמר בן גביר, וכתב בתגובה: "איתמר, כוונותיך רצויות אך מעשיך אינם רצויים. אין ספק שהפעולה של מיעוט קטן ואלים שתקף מתפללים ביום כיפור קורעת את הלב לכולנו, אבל המענה לפרובוקציה של המיעוט הפרוגרסיבי הקיצוני והרעשן שלא רוצה כאן מדינה יהודית ודמוקרטית הוא לא בפרובוקציה נגדית שתביא להרחבת הבעירה והשנאה ותלכד ציבור רחב סביב אותם קיצוניים".

עוד הוסיף רוטמן: "את החושך לא מגרשים במקלות, אלא בהוספת אור. הפעולה העקבית של רבים, מסורתיים, דתיים וחילונים שהתחזקו ביהדותם כמענה לאלימות ולהשתקה הפרוגרסיבית הקיצונית, היא המענה האמיתי. ישראל תהיה יהודית ודמוקרטית, כי זה מה שהרוב המוחלט של הציבור רוצה ודורש".