ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (רביעי) במהלך ישיבת הממשלה השבועית למגעים לנורמליזציה עם סעודיה, זאת לאחר ביקורו המדיני האחרון בארצות הברית, במהלכו השתתף בעצרת האו"ם. "דברים שהיו דמיוניים לפני כמה שנים, מתרחשים עכשיו", ציין.

חוק הנבצרות: האם המערכת המשפטית מנסה להדיח את ראש הממשלה? | פרשנות
הקרב על כיכר דיזנגוף: התשובה של ראשי המחאה לבן גביר

עוד הוסיף: "אתמול חיים כץ נחת בסעודיה. אנחנו טסים מעל פני סעודיה כבר כמה שנים טובות. אנחנו מדברים על חיבור תשתיות. זה לא קרה מעצמו, זה קרה משום שהיינו צריכים להיאבק במשך שנים על שינוי הקונספציה. היינו צריכים לשכנע רבים מתוכנו, ולאחר מכן גם את חברנו האמריקאים - לעקוף את הווטו הפלסטיני".

נתניהו התייחס לביקורות כלפי ההסכם המסתמן: "אנחנו מחויייבים לפעול להרחבת מעגל השלום, ואנחנו עושים זאת תוך כדי שמירה על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל, ובראשם הביטחון. היינו צריכים להוכיח את הנחישות והעוצמה שלנו בהתייצבות מול התוקפנות וההתגרענות של איראן באזור. ולהוכיח את עצמנו כמעצמה טכנולוגית וכלכלית. הדברים האלה הביאו את הסכמי אברהם". 

"אין לנו ברירה אלא להציב את ישראל בראש"
כמו כן, התייחס נתניהו לנושא הבינה המלאכותית, זאת לאחר פגישתו עם אילון מאסק: "הדבר הזה משפיע על החיים שלנו. כל אחד כבר רואה את זה בתחומו. זאת רק ההתחלה, והיא הולכת להשתנות גם לטוב אבל גם לרע. אנחנו צריכים למקסם את הטוב, ולשלוט כמה שיותר ברע. אין לנו ברירה אלא להציב את ישראל בראש התחום הזה".

אילון מאסק ובני הזוג נתניהו  (צילום: אבי אוחיון)
אילון מאסק ובני הזוג נתניהו (צילום: אבי אוחיון)

"מדובר בנושא שהוא הרבה יותר חזק מהסייבר. הצבנו יעד להציב את ישראל במקום השלישי בעולם בתחום הזה. בקרוב אמנה םרוייקטור לנושא הזה, ואציג גם תכנית.  לצורך כך, נפגשתי עם מוביל התחום הזה ועם אנשים נוספים ומרשימים.