יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נאם היום (רביעי) בטקס האזכרה לאל"מ נביה מרעי ז"ל, במצפור קק"ל שבשער הנגב, "בשם הרצון 'לשמור כביכול על המרחב הציבורי', ננקטה אלימות כלפי מתפללים ביום הקדוש, הופרעה תפילה והחוק נלקח לידיים. לשני הצדדים, יש על מה לעשות חשבון נפש, וכך לכולנו כחברה". בהתייחס לבלוני התבערה בדרום אמר: "בלוני התבערה והטרור בגדר הם בלון ניסוי שצריך שיתפוצץ ויסב לחמאס נזק קשה אם לא יעצרו".

"אין לו מה לחפש פה": מתיחות בתל אביב לקראת הגעתו של בן גביר
סיכול חריג של השב"כ: איראן ניסתה לחסל את השר בן גביר

על העימותים ביום כיפור אמר גנץ: "אני מאוד מקווה שגדלות הנפש שהפגין נביה בחייו, תהיה מנת חלקנו גם במקומות אחרים. והלוואי שאת גדלות הנפש הזו היו מגלים כל המעורבים באירוע המביש ביום הכיפורים, שבו למרות פסיקות בג״ץ ובשם הרצון להתפלל בהפרדה בתל אביב נעשו פרובוקציות מחד, ובשם הרצון 'לשמור כביכול על המרחב הציבורי', ננקטה אלימות כלפי מתפללים ביום הקדוש והופרעה התפילה. החוק נלקח לידיים משני הצדדים והכבוד ההדדי נעלם מזה ומזה כאחד. לשני הצדדים, יש על מה לעשות חשבון נפש, וכך לכולנו כחברה".

בני גנץ בטקס לזכרו של אל''מ נביה מרעי ז''ל (צילום: אלעד מלכה)
בני גנץ בטקס לזכרו של אל''מ נביה מרעי ז''ל (צילום: אלעד מלכה)

על המצב הבטחוני בדרום אמר: ״אם בחמאס חושבים שהדרך לקדם מדיניות אזרחית היא בשריפת שדות וטרור במרחב, התוצאה צריכה להיות ותהיה הפוכה לחלוטין. בלוני התבערה והטרור בגדר – הם בלון ניסוי שצריך שיתפוצץ ויסב להם כבד  אם לא יעצרו. לעומתם, רגיעה וקידום השבת הבנים, יכולים להביא לשינוי המגמה. אני יודע שמערכת הביטחון מחזיקה בכל הכלים להשיב את השקט במקום החשוב והיפה הזה".