לאחר ההודעה על תפילה המונית שתתקיים בכיכר דיזנגוף מחר על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לשכתו של השר הודיעה היום (רביעי), "כי הצורך לקיים את אירוע התפילה התייתר".

גנץ על מהומות כיפור: "ננקטה אלימות כלפי מתפללים, לקחו את החוק לידיים"
"אין לו מה לחפש פה": מתיחות בתל אביב לקראת הגעתו של בן גביר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אני שמח שבשמאל הקיצוני הבינו כי אין מקום לאנטישמיות נגד יהודים בלב תל אביב. יש לנו מדינה יהודית אחת - בה תמיד יהודים יוכלו להתפלל במרחב הציבורי, בכל זמן שירצו, ובכל מקום וגם אם אדרש בעתיד לכך אגיע להבהיר זאת".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ראש עיריית ת"א רון חולדאי מסר: "אני שמח שהשפיות גברה. תל אביב יפו הייתה ותהיה מגדלור של דמוקרטיה וחופש, עיר שמהווה בית בטוח ומקבל לכל מיעוט באשר הוא. אני מברך על ביטול הפרובוקציה המיותרת בכיכר דיזנגוף. בימים אלה אין מקום לליבוי אש ושנאת אחים. תל אביב תמשיך לכבד את ערכי המסורת והדת, לצד הערכים הדמוקרטיים - שניהם יחד מהווים בסיס חשוב למדינת ישראל".

אחד מארגוני המחאה נגד הרפורמה "חופשי בארצנו - מטה המאבק" מסר: "מה שגרם לשר לסכנה לאומית לבטל את פרובוקציית ה'תפילה' שלו בדיזנגוף היא ההחלטה של ארגוני המאבק להתעלם ממנה. יהיה זה לקח לעתיד לכל מי שנותן במה לתעלולי היח"צ הזולים של פירומן חסר יכולות שרוצה רק לפלג ולהשניא איש על אחיו".

כזכור, עימותים קשים, שגלשו לעיתים לגידופים ותגרות פרצו במהלך כיפור, בכיכר דיזנגוף, בכיכר הבימה ובאזורים נוספים בתל אביב במהלך תפילות שהתקיימו במרחב הציבורי.