הרכב מורחב של בית המשפט העליון דן בעתירות הקוראות לבית המשפט לבטל את מה שמכונה "חוק הנבצרות". עוד לפני פתיחת הדיון, תקף בחריפות שר המשפטים יריב לוין את המערכת המשפטית וטען כי "הדיון שמתקיים היום בבית המשפט הוא הלכה למעשה דיון בביטול תוצאות הבחירות. אף שם מכובס אחר לא יסתיר את האמת הפשוטה הזו".

הנשיאה חיות: "הממשלה דאגה שהכנסת תשריין את מעמדה כממשלה מכהנת" | שידור חי
עושים לכם סדר: כל מה שחשוב לדעת על דיון הנבצרות בבג"ץ

בהמשך, מסר שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "הדיון בבג"צ על חוק הנבצרות הוא לא לגיטימי. העם אמר את דברו בבחירות ופקידים לא יכולים לבטל את הבחירה של העם. שופטים לא יכולים לבטל חוק יסוד ובטח שלא להמציא לעצמם או ליועמ"ש סמכות להדיח ראש ממשלה נבחר. זו האמת וכל היתר הצגה גרועה וחסרת תוקף".

שר האנרגיה ישראל כ"ץ הוסיף וטען כי "בבחירות האחרונות היו 29,851 פתקי הצבעה פסולים. היום בג"צ מתכנס כדי לשקול האם לפסול עוד 1,115,336 עם האותיות מחל עליהם. יום עצוב". יו״ר ועדת החוקה חה״כ שמחה רוטמן: "ייתכן וחיות צודקת, ייתכן ולא. אפשר להיזכר בחקיקת יסוד עם השלכות משטריות שנועדה לפתור בעיות פרסונליות, כמו הקמת ממשלת חילופין, שהייתה בעלת תחולה מיידית. זה לא המקרה כאן. ובכל מקרה פסיקה של בג"ץ שיש לה השלכות משטריות, אסור שתהיה. כי במדינה דמוקרטית, בג"ץ לא קובע את צורת המשטר". 

מי שעוד התייחס לדיון הוא יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן: "ייתכן וחיות צודקת, ייתכן ולא. אפשר להיזכר בחקיקת יסוד עם השלכות משטריות שנועדה לפתור בעיות פרסונליות, כמו הקמת ממשלת חילופין, שהייתה בעלת תחולה מיידית. זה לא המקרה כאן. ובכל מקרה פסיקה של בג"ץ שיש לה השלכות משטריות, אסור שתהיה, כי במדינה דמוקרטית, בג"ץ לא קובע את צורת המשטר".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

‏"מה שקורה בשעה זו בבג״ץ זה ההיפך הגמור מדמוקרטיה. ‏ביטול הבחירות דה פקטו וביטול בחירתם של כ- 2.5 מיליון אזרחים שבמישירין ובעקיפין הצביעו לראש הממשלה נתניהו", הוסיף חבר הכנסת אלי דלל.