על רקע השמועות בדבר התקדמות ההסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, ביקר השבוע שר התיירות חיים כץ בריאד, כאשר זו הפעם הראשונה בה שר ישראלי הגיע לביקור רשמי בממלכה. על כך, שוחח כץ בתוכניתם של ליאת רון ויעל אילון ב־103FM וסיפר על שיתוף הפעולה המתגבש.

גובר החשש מפני תכנית הגרעין של סעודיה: "סיכון חמור לביטחון ישראל"
נתניהו התייחס לביקורת על ההסכם עם סעודיה: "נשמור על האינטרסים החיוניים"

"סעודיה רוצה את אקספו 2030 ויש לנו זכות הצבעה", תיאר כץ בפתח דבריו. "כשיש לנו זכויות, לאחרים יש חובות. זה היה הטריגר. יש פה הרבה מאוד מדינות, מעל חמישים ומשהו שרי תיירות. אנשים ניגשים אליי, ניגשו אליי גם אנשים ממדינות שאין להן יחסים עם ישראל, מבלי לנקוב בשמות. ניגשו לבד, הם ידעו מי אני. אני מסומן פה, הם רואים גם. מאחר ודברים טובים סמויים מן העין, נפגשתי עם הרבה מאוד אנשים שבחלקם אין להם קשרים עם ישראל. דברים מעשיים יהיו דווקא מאלה שיש לנו קשרים עמם. כבר עכשיו רואים התעוררות גדולה מהודו ומספר התיירים גדול ב־20 אחוז ממה שהיה ב־2019. גם עם הסינים. אני לא מצפה מהיום הראשון שתהיה תיירות גדולה מסעודיה לישראל".

בהמשך, הוסיף: "אני חושב שהסדק בקיר שעשינו היום יהיה גשר להידברות, אני מקווה שיעלו בו עוד שרים, ושהשיחות יהיו פומביות. סעודיה היא לא מדינה מפחידה, אתה לא רואה עוינות. אין את זה. צריך את האמון, מתחילים עכשיו רומן. אם ייפתחו פה השערים, סביר שיותר ישראלים ייצאו בהתחלה למכה בטיסות ישירות מאשר סעודים שיבואו לפה. צריך סבלנות, זה לא יגיע ביום אחד. אני חושב שקודם יבואו הכלכלה והטכנולוגיה, עמה ועם שיתופי הפעולה שיכולים להיות דרמטיים כלכלית. להם יש את הכסף ולנו יש את הידע, זה שילוב מנצח". 

על מצוקת תיירות הפנים באילת, אמר שר התיירות כץ בסיום דבריו: "מספר התיירים באילת שואף לאפס, וזו לא השנה הראשונה. נוכל לדעתי במבצע אמיתי להביא הרבה מאוד אנשים לאילת, לפחות בתקופת החורף. ננסה לעשות את זה. אם לא, יש לנו בעיה בתיירות הפנים בעיר".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש 103FM