היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לא תבקש לפסול את רשימת "עוצמה יהודית" מלהתמודד בבחירות במעלה אדומים, זאת לאחר שמספר ארגוני שמאל ביקשו מהיועמש"ית לפסול את הרשימה בגין הסתה לגזענות.

בקשת הארגונים הסתמכה על עילות הפסילה הקבועות לחוק האמור שעיינן שלילת האופי הדמוקרטי של המדינה והסתה לגזענות ולטענתם בעיקרה על התבטאויות לכאורה המיוחסות לאחת המועמדת ברשימה. בתשובה ציינה המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד אביטל סומפוליפסקי, כי הדין המסדיר את הסוגייה של פסילת רשימות ביו"ש שונה מזו הקבועה בחוק הבחירות לרשויות מקומיות.

מעבר להליך השונה, גם עילות פסילת רשימות ביו"ש אינן זהות לעילות  לחוק הבחירות לרשויות המקומיות, והן אינן כוללות התייחסות לאופיה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית. עו"ד סומפוליפסקי ציינה כי הבקשה נבחנה בתיאום עם הפרקליטה הצבאית הראשית והיועץ המשפטי לאזור יהודה והשומרון ולבסוף הוחלט שלא להגיש עתירה נגד התמודדות המפלגה. 

מעלה אדומים (צילום: אריאל בשור)
מעלה אדומים (צילום: אריאל בשור)

עם זאת, ציינה המשנה ליועצת המשפטית לממשלה בתגובה לטענות נגד אחת המועמדות כי חלק ניכר מהתבטאויות והמעשים מעורר קושי רב בהיבטים הנוגעים לפסילת רשימות והם חורגים באופן ניכר מגבולות השיח הלגיטימי, אולם היא אינה עומדת בראש הרשימה אלא ממוקמת במקום גבוה ולכן נעשתה פנייה למפלגה על מנת לקבל הברות לטענות. 

"בהינתן מעמדה הרם של הזכות לבחור ולהיבחר, ולכך שבבחירות לרשויות המקומיות אין אפשרות לפסול מועמד ספציפי אלא אך את הרשימה כולה, לא מצאנו כי באיזון הכולל יש במכלול הראיות שהובאו לפנינו בסיס מספק להגשת בקשה לפסילת הרשימה, בהתאם למבחני הפסיקה האמורים", ציינה עו"ד סומפוליפסקי.