החגיגה הייתה מוקדמת? הארגונים "דמוקרטיה לעולם הערבי עכשיו" (DAWN) ו"הוועדה הערבית-האמריקאית נגד אפליה (ADC) עתרו לבית המשפט המחוזי במזרח מישיגן נגד הכללת ישראל בתוכנית לפטור מוויזה לארצות הברית בטענה כי התוכנית מפלה לרעה אזרחים אמריקאים ממוצא פלסטיני. 

איזה שאלון למלא? וכיצד עובד התהליך החדש? מדריך מיוחד לנוסעים לארה"ב
רוצים אמריקה: מי צפוי להרוויח בגדול מהפטור לארה"ב וכמה?

הפעיל פרו פלסטיני אדם שפירו אמר בריאיון לאל-ג'זירה כי המטרה העיקרית היא לשבש את מזכר ההבנות בין ישראל לארצות הברית ולבחון את "ההפרות הברורות של התנאים". שפירא טען כי החשיבות של ביטול מזכר זה הוא כדי להבטיח יחס שווה לכל האזרחים האמריקאים במעברי הגבול בישראל.

עוד טען כי המחלקה לביטחון פנים ומשרד החוץ נקטו בפעולות שרירותיות ושרירותיות כדי להגדיר מחדש את החוק  עבור תוכנית אשרה לאזרחים אמריקאים. "ההסכם מאפשר לממשלת ישראל להעניק יחס שונה לאזרחים אמריקאים על בסיס זהותם הלאומית או האתנית", טען. לדבריו, אזרחים אמריקאים ממוצא פלסטיני המופיעים במרשם האוכלוסין הפלסטיני מחולקים לאלו המחזיקים בתעודת זהות פלסטינית לגדה המערבית ולאלו המחזיקים בה עבור רצועת עזה.

כזכור, זו איננה הפעם הראשונה בה מנסים למנוע את כניסתה של ישראל לתוכנית. בחודש ספטמבר 15 סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית פנו לשר החוץ האמריקאי טוני בלינקן בדרישה שלא לאפשר את קבלת ישראל תכנית הפטור מוויזה.