בעקבות עתירת "ראש יהודי", שופט בית משפט המחוזי ביקש היום (שישי) להגיע להבנות בנוגע לאירועי סוכות. שופט בית משפט המחוזי בתל אביב החליט כי לא יתן צו ביניים לאור בקשת ראש יהודי, אך ביקש מהצדדים להגיע להסכמות "ברוח החג". השופט ביקש מהצדדים להפגש "מיידית" ולהגיע להבנות לטובת כל תושבי תל אביב.

העיסוק הרוחני ופעילות הנדל"ן: מי עומד מאחורי ארגון "ראש יהודי"?
אחרי סערת כיפור: הסנקציות שהטילה עיריית ת"א על "ראש יהודי"

מראש יהודי נמסר בעקבות ההחלטה: "עיריית תל אביב ביטלה לנו את האירועים כי הם בחרו בצד האלים ולהאשים את הקרבן, למפגינים שהגיעו לכיכר הייתה מטרה להרוס את התפילה ולא משנה באיזה דרך. אנחנו נכונים להדברות עם העירייה כדי להגיע להסכמות איך לנהל את האירועים ומבקשים התנהלות עניינית מצד עיריית תל אביב".

שר הפנים משה ארבל על החלטת השופט מגן אלטוביה לבחון את ביטול עילת הסבירות גם על החלטת רשות מקומית: "יום בו שופט בבית משפט מחוזי לא יודע לשונו הפשוטה של חוק יסוד זהו יום כיפורים של המערכת. מערכת המשפט זקוקה נואשות לאמון וככה לא בונים אותו".

למרות כי התיקון השלישי לחוק יסוד השפיטה קובע במפורש כי עילת הסבירות תצומצם רק ביחס להחלטות ממשלה בלבד, השופט מגן אלטוביה כתבה כי ייתכן ואין אפשרות לבקר את סבירות החלטת עיריית תל אביב בשל צמצום עילת הסבירות.

האירועים בכיכר דיזנגוף בערב כיפור, צילום: אבשלום ששוני

"יתרה מכך, אף אם יהא מי שיטען כי החלטת המשיבה היא בלתי סבירה , על אף 14 שאין הדבר כך , מתעורר ספק אם לבית המשפט לעניינים מנהליים סמכות כיום 15 להתערב בהחלטה זו לאור שינוי הדין בעניין עילת הסבירות. רוצה לומר שאף אם 16 תתקבלנה טענות העותרות, ספק אם בידי הסמכות לבטל החלטת המשיבה 1 או 17 להתערב בשיקול דעתה או להורות לה לפעול כעמדת העותרות והדבר מצריך עיון".