‏לאחר המחאות בחופשתם הקודמת, רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו יחזרו מחר לנפוש בנווה אטי"ב, באותו המלון בו שהו לפני חודש וחצי. התושבים הגישו בזמנו עתירה לבג"צ על רקע הפגיעה בחופש התנועה שלהם. בשל שיקולי ביטחון, הדרך לצפון הגולן דרך המושב תסגר לתנועה במהלך חופשת הזוג. 

כל מה שצריך לדעת על היישוב שבו יתארחו בני הזוג נתניהו
בג"ץ קיבל את עתירת המפגינים: יוכלו להפגין בנווה אטי"ב מול נתניהו בחופשתו

כזכור, לפני כשבועיים שלחה מזכירות היישוב למשרד ראש הממשלה מכתב ובו הדרישה: "בטלו את החופשה, בימים אלו - מצופה היה ממשרדכם לפעול ביתר רגישות כלפי אזרחי המדינה ולא להפגין חוסר אכפתיות כלפיהם, קל וחומר - עת מדובר באזרחים אשר כבר ספגו נזקים משמעותיים מביקורם הקודם של ראש הממשלה ורעייתו במושב".

״חשוב להדגיש שכל תרחיש יפר את שגרת החיים במושב, ולכן אנו ננסה למצוא את האיזון ולצמצם את ההשלכות. סגירת שערים והגבלת התנועה תגרום נזק עצום לחופש התנועה ולתיירות".

מפגינים נגד נתניהו חוסמים את הכניסה לנווה אטיב לכיוון בית מלון פנדה (צילום: דוד טרוזמן)
מפגינים נגד נתניהו חוסמים את הכניסה לנווה אטיב לכיוון בית מלון פנדה (צילום: דוד טרוזמן)

בעת הביקור הקודם של רה״מ ורעייתו ביישוב, הגיעו אליו מפגינים רבים שמוחים נגד ביבי ונגד המהפכה המשפטית, והפריעו לתושבים להתנייד ולנוע כרגיל.  התושבים חוששים ואחד מהם מספר: ״בפעם הקודמת שהם נפשו כאן, לא היה יוצא ונכנס מהיישוב. זה היה נורא, היה רעש נוראי ואבטחה כבדה. יש לנו המון צימרים ביישוב - אך שהייתם פוגעת לנו קשות בתיירות ובפרנסה. ציפינו לפחות להתחשבות הפעם, לא נעבור על זה בשתיקה״

ארגוני המחאה באזור הצפון כבר קראו למפגינים להגיע בחול המועד ל"נווה רודן": "בואו בהמוניכם לצימרים, לעיר הסוכות שלנו, לצימרים אחרים בצפון. נרדוף אותם לכל מקום".