יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) נאם אמש בכנס הבחירות המוניציפליות של המפלגה ותקף את המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט: "המלחמה שלהם היא לא כלכלית ולא ביטחונית ולא חברתית, זו מלחמת דת, ככה אנחנו צריכים להתייחס לזה ולהיזהר". 

גפני הוסיף: "לפני חודשים רבים, ראשי משק וכלכלנים הסבירו לי על הרפורמה וכמה שהיא בעיה קשה ומה עלול להיות בה, הם אמרו לי 'זה יפגע בכלכלה', עבר די הרבה זמן והכלכלה מצוינת, גם כשמסתכלים על הנושא של ההייטק, הגירעון, הוצאות והכנסות הממשלה - לא רואים שיש משהו שונה, הכל בסדר, ואני אמרתי להם 'אתם לא מתכוונים לרפורמה המשפטית, לשום דבר שדומה לזה, אתם מנהלים נגדנו מלחמת דת'".

"מה שראינו ביום כיפור בתל אביב, ראינו למה הם מתכוונים, שמתפללים כל נדרי בכיכר דיזנגוף, באים אלו מהמחאה, כפי שהם קוראים לעצמם, ומושכים בציצית של מי שנמצא שם, אנחנו בעיצומה של מלחמת דת. אנחנו לא מדברים כבר חודשים רבים בעניין הזה, היה לי הרבה מה לומר אחרי שהיו מתקפות על העברות שעשיתי בוועדת הכספים, אמרתי לעוזרים 'לא מתייחסים לעניין, זה לא יעזור, נקלענו במשמרת שלנו למלחמה שהיא מלחמה על כל הקדוש והיקר לעם ישראל', ואנחנו נעמוד בזה".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, השיב לגפני: "לא הרב גפני, אנחנו לא במלחמת דת, מפני שיש לנו אותה דת. אנחנו יהודים. כולנו. יהודים מאמינים. ואמונה יש לה כל מיני צורות ודרכים", ציין. 

עוד הוסיף: "אנחנו לא זקוקים לשום הדרכה איך להיות יהודים. התנ״ך הוא שלנו, ההיסטוריה היהודית היא שלנו, תפילת כל נדרי היא שלנו ועל נסיון לחרחר מלחמה בין אחים אין יום הכיפורים מכפר. אין בישראל מלחמת דת ואסור שתהיה מפני שזה חלומם הגדול של האנטישמים. יש פה מאבק על דמותה של מדינת ישראל, על ערכיה, על הדמוקרטיה שלה".

כמו כן, תקף לפיד את התנהלות הממשלה: "יש פה ממשלה שגם אתה יודע שהיא פועלת נגד האינטרסים החיוניים ביותר של הבטחון הלאומי, הכלכלה והחברה. גם אתה יודע שהשימוש שעושים הגורמים הקיצונים בתוכה בשם השם, הוא לא פחות מחילול קודש. אין בינינו מלחמת דת הרב גפני, מפני שאם תהיה היא תוביל אותנו למקום שאליו הובילו אותנו כל מלחמות הדת הקודמות - לגלות".