שורה של חברי כנסת, בראשם יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, פנו היום (ראשון) לרה"מ בנימין נתניהו, לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, למפכ"ל יעקב שבתאי וליו"ר הוועדה לביטחון לאומי צביקה פוגל, בדרישה לפעול על מנת לשנות בהקדם את המצב הבעייתי על הר הבית, זאת בעקבות תיעוד שרץ ברשתות החברתיות בשבוע שעבר ובו נראו שוטרים נוהגים באלימות כלפי קבוצת צעירים שעלתה אליו. 

הנהלת בתי המשפט נגד לוין: אתה מודע לעומס - ובכל זאת מונע את כינוס הוועדה
משבר בארגוני המחאה נגד הרפורמה? "האירוע בכיפור יצר מתיחות אצלנו"
 
"בשבוע שעבר הזדעזע עם ישראל כולו לגלות מציאות חדשה במדינת ישראל בה מתפללים יהודים מוכים ומושפלים במרכזה של העיר העברית הראשונה - תל אביב בעוד שמשטרת ישראל עומדת מנגד", פתח רוטמן במכתבו. 

בהמשך המכתב תוארה השתלשלות העניינים ע"פ הגרסה שהוצגה בתיעוד מהרשתות החברתיות וע"פ גרסת העולים. "מציאות שכזו, לאחר אלפיים שנות גלות, לא יכולה להתקיים במדינה יהודית". את המכתב חתם רוטמן במילים: "נבקש את בירור העניין בהקדם ובמקרה הצורך כינוס של הוועדה לביטחון לאומי לדיון בנושא". 

תום ניסני, מנכ"ל בידינו למען הר הבית: "לא יתכן שנקבל מציאות של הגבלת והשמדת חופש הדת בישראל, לא בת"א אבל גם לא בהר הבית. אני מודה לחברי הכנסת שפועלים בנושא ומצפה ממקבלי ההחלטות ובראשם השר לביטחון לאומי לתחקר את האירוע החמור ולהוביל לפיטורי השוטרים המעורבים בהשמדת הראיות ובהכאת הקטינים".