על אף ההודעות של ביטול הגעתו של רה״מ ומשפחתו למלון בנווה אטי״ב- החלו להגיע בהמוניהם מפגינים נגד הרפורמה המשפטית אל המושב, שלטענת התושבים מפריעים שוב למרקם חייהם ולפרנסתם. 

הזוג נתניהו מתכנן לנפוש שוב בנווה אטי"ב; התושבים זועמים ודורשים - "אל תחזרו"
כל מה שצריך לדעת על היישוב שבו יתארחו בני הזוג נתניהו

שוש צואלה, תושבת נווה אטי״ב שגרה במושב ובעלת צימר מתנגדת למחאות התושבים בטענה שהם יוצרים נזקים כלכליים: ״אני תושבת נווה אטיב 51 שנה, ממקימי המושב. ״בעקבות ההודעה על כך שרה״מ ואשתו מגיעים בתקשורת - אנשים ביטלו הגעה לצימרים והמוחים החלו לנהור לכאן״, היא מספרת. ״המפגינים צריכים להבין שהם מפריעים לחיים שלנו, ומסבים נזק כספי גדול מאוד לתושבי המושב. הם לא חושבים על כך שהם פוגעים באנשים שמתפרנסים מהתיירות כאן? הם מתנהלים בצורה לא נכונה, ממש פושעים. שקמה ברסלר הפושעת לא מתביישת? הצימרים שלנו ריקים בגללם עם הפסדים כלכליים גדולים״. 

״בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה של מדינת ישראל, אז אנחנו מקבלים אותו בשמחה - בלי קשר לדעות פוליטיות״, היא ממשיכה. ״המוחים במושב כרגע בהתנחלות על השטחים שלנו, על המדשאות עם שקי השינה שלהם. השב״כ שמו גדרות לאורך הכביש כדי שהמוחים לא יתקרבו אל בית המלון שנתניהו אמור לשהות בו. אני נפגעתי מהמוחים באופן אישי - אנשים ביטלו הגעות לצימר שלי כי הם יודעים שיסבלו מרעש והמולה אם יגיעו. אנחנו מבקשים מהמוחים להתרחק ולא להגיע להפגין ולהפריע לפרנסה שלנו״.

מפגינים גם מול ביתו של השר גלנט: "הצבא שלנו כרגע מתפורר בגלל האמונות של גולדקנופף וגפני"

במקביל, מתקיימת הפגנה מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט במושב עמיקם. המפגינות והמפגינים, מטעם ארגוני המחאה ״אימהות בחזית״, ״תדע כל אם״, ״חופשי בארצנו״, ו״אחים לנשק״ - הקימו סוכה מול ביתו, וימשיכו לקיים שם מגוון אירועים במהלך חול המועד סוכות. 

״באנו להילחם בחוק הגיוס בדרישה לשיוויון״, אומרת עו״ד איילת השחר-סיידוף, מתנועת ״אימהות בחזית״. ״המטרה שלנו היא שגלנט שיחשוב טוב על חוק הגיוס, ואנחנו יושבות בסוכה כדי להזכיר לו את זעקתן של האימהות החרדות. ב-15 באוקטובר, לאחר פגרת הכנסת, רוצים להניח את חוק הפטור מגיוס על השולחן, ויאפשרו לאברכים לקבל פטור מהצבא על חשבון הילדים שלנו. כולם צריכים להתגייס ולשרת את המדינה, אנחנו יושבות דווקא מול גלנט כדי להזכיר לו על מי הוא שומר, מי בחר בו ומי הציל אותו כשיצאנו לרחוב כשנתניהו רצה לפטר אותו״, מוסיפה. 

עו״ד בתיה כהנא דרור, מייסדת ומובילת ארגון ״תדע כל אם״, שארגנה את ההפגנה היום מספרת: ״חינכתי את ילדיי מאז ומתמיד לשרת בצבא. שלושתם שירתו בצה״ל - שניים מהם כלוחמים. על אף שכהנא משתייכת לחברה הדתית, היא מתנגדת נחרצות למדינת הלכה: ״אני אישה דתייה - אך אני חושבת שהממשלה הנוכחית רק פוגעת בערכים המשותפים לחברה הישראלית.  אני מצפה מגלנט לקחת אחריות בהיותו מפקד על ביטחון המדינה ועל הילדים שלנו. הם צריכים לשרת תחת מנהיגים ומפקדים ראויים במשימות של המתווה האמיתי של צה״ל ובערכים דמוקרטיים וציוניים. בתור אישה ששומרת מצוות, אני חושבת שאם המדינה שלנו תהיה מדינת דת - סוף עידן הציונות יגיע".

המחאה מול ביתו של יואב גלנט (צילום: בתיה כהנא דרור)
המחאה מול ביתו של יואב גלנט (צילום: בתיה כהנא דרור)

"אם זה יהיה המצב, אנשים שהם יהודים אך לא דתיים, לא יהיו חלק מאתוס המדינה. הצבא שלנו כרגע מתפורר בגלל האמונות של גולדקנופף וגפני, ואנחנו לא מוכנים להסתכן בגלל שהם חושבים שאם יש להם 64 מנדטים - מותר להם לעשות הכול. אי אפשר לפרק את כל ההסכמות שעליהן עומדת מדינת ישראל, אי אפשר לחוקק חוקים ולהגיד שהשאר ׳יקפצו׳ לנו. אי אפשר לתת כספים לחרדים, לפטור אותם מהצבא ולהפלות נשים בלי לפורר את החברה הישראלית כולה. אני קוראת לגלנט שייקח את המושכות לידיו, בתור אדם שיודע על אילו יסודות הצבא נשען ואת מה צריך לשמר ולחזק כאן״, הוסיפה.

כך נאמה בנאומה מוקדם יותר הערב: ״אנו אמהות לחיילים ולחיילות, מכל גווני הקשת הפוליטית, המגזרים והעדות, חרדות מהמדרון התלול אליו ישראל עומדת להתרסק בעיניים פקוחות ואשר יותר מכל אויב חיצוני יפגע בחוסננו הצבאי ובכוחנו כאומה. ההתרחשויות הדרמטיות, שאתה נושא באחריות אישית להן, סודקות את תחושת האמון, ואחדות הגורל המשותפת, שהיא הבסיס לחוסנו ועוצמתו של צה"ל.

האומנם נוכל לדעת בבטחה, שילדינו לא יהפכו לגייסות בשרות שלטון שבכוחו לחוקק כל חוק ללא איזונים ובלמים? שאינו מייצג את העם ואינו עבור העם? האם ילדינו ימשיכו להתגייס על פי חוק, בעוד שרבע מבני גילם "החרדים" ישוחררו על פי חוק?  האם ילדינו יופקרו להליכים פליליים בזירה הבינלאומית, כתוצאה מחקיקה בלתי חוקתית? אתה, כמפקד בכיר בצה"ל לשעבר, וכשר הביטחון בהווה, יכול וחייב לבלום את ההדרדרות הזו. הצבא הוא של כולנו ולמען כולנו. אנו דורשות ממך לעצור, בידך הדבר ובאחריותך״.