נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ביטלה את טקס הפרישה שלה בבית הנשיא, הדברים מגיעים כצעד נוסף נוכח המתיחות בינה לבין יריב לוין.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הנימוק הרשמי היה לאור סירוב שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים על מנת למנות נשיא חדש, חיות טענה על פי הפרסום הראשון של אבישי גרינצייג בכאן 11 כי ככל שאין מחליף לחיות אין טעם בקיום הטקס. 

הדבר מצטרף לבקשת הנהלת בתי המשפט  משר המשפטים יריב לוין שלא לנאום בטקסי הפרישה של הנשיאה חיות והשופטת ברון בהמשך החודש. בסביבת שר המשפטים לוין אמרו בתגובה כי אין שום בעיה לכנס את הוועדה ולמנות נשיא חדש - אך לא על פי עיקרון הסניוריטי.

מהנהלת בתי המשפט נמסר: "בשל תיקים תלויים ועומדים הוחלט כי בטקסי הפרישה לא ישאו דברים גורמי חוץ אלא הנשיאה והשופטים בלבד. טקס ההשבעה בבית הנשיא, המתקיים בדרך כלל לאחר הטקס בבית המשפט העליון, לא יתקיים היות שלא מושבע נשיא".

כאמור מזה תקופה ארוכה לאחר הכרזתו של לוין על הרפורמה והצהרתה הפומבית של חיות כנגדה ישנו מתח בין השניים אשר מתבטא גם עקב החלטתו של לוין שלא לכנס את הוועדה והתפיסה הנוגדת של הנשיאה בנושא. 

נאום חיות על הרפורמה המשפטית, קרדיט: ערוץ כנסת

נושא כינוס הוועדה אף הגיע לשולחנו של בג"ץ אשר הפך את "הנטל" ממדוע לא תכונס לבקשת העותרים להסבר של השר לוין מדוע לא לכנס. על פי עקרון הסניוריטי מי שאמור לשמש כנשיא הבא הוא השופט יצחק עמית אשר לא מקובל על מרכבים שונים בקואליציה. מי שקורא תיגר על מועמדתו באופן חריג הוא השופט יוסף אלרון אשר הצהיר אף הוא על הכוונה להתמודד לתפקיד.