בחמישה עשר לאוקטובר צפויה הכנסת לשוב מפגרה זאת לאחר חופשה ארוכה של פגרת קיץ וחגים במרכז המושב כמובן יעמוד קידום החקיקה של חוק הגיוס.

סערת חוק הגיוס: גולדקנופף מבהיר - "קיבלנו הוראה ללכת עד הסוף"

רק לפני ימים אחדים אמר יצחק גולדקנופף, יו"ר יהדות התורה, לאחר שפגישה בנושא עם מזכיר הממשלה בוטלה וזאת באמצעות פתק כי חוק גיוס יונח עם פתיחת מושב החורף על שולחן הממשלה. הנושא הזה יש ביכולתו לערער את יציבות הקואליציה ככל שירגישו במפלגות החרדיות שזה רצון הרבנים.

יצחק גולדקנופף, בנימין נתניהו (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
יצחק גולדקנופף, בנימין נתניהו (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

מנגד בכל הנוגע לסוגיה התקציבית גם בימים של הפגרה ייצרו החרדים כמה הישגים שהיוו עבורם תיקון טענים בכל הנוגע לחינוך החרדי את הביקורת ביטלו בכך שאם היו אלה גנץ או לפיד היו נותנים לא פחות ואף יותר. אך לא רק העניין הזה של הגיוס יעסיק את הכנסת השאלה גם מה יחליט בג"ץ בנושא עילת הסבירות האם תידרש חקיקה אחרת האם יגע בחוק הנבצרות שיצטרך לעבור שינוי חקיקתי וגם בנושאים נוספים שהיו ויהיו קשורים לרפורמה המשפטית.

מה שבטוח הוא שהעיניים כולם נשואות לריאד הדבר הזה יכול להשפיע משינוי קואליציוני אפשרי יש שיגידו כניסה של המחנה הממלכתי לממשלה במקום בן גביר ויש שיגידו שיצטרכו להיעשות התאמות גם בנושא הפלסטיני שבהחלט יכולים להשפיע על הלך הרוח במשכן. נקודה נוספת היא המתח נוכח המחאות והיחסים בכל הנוגע לדת ומדינה שהורגשו גם בפגרה מה שבטוח שהמושב הבא לא יהיה שקט.