ביקורות רבות נשמעות כלפי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בימים אלה, זאת החל מהדיווחים כי התקיימה הערכת מצב ביטחונים אליה לא הוזמן ועד לפיצוץ הרכב שאירע אמש בשפלה כחלק מסכסוך בין ארגוני פשיעה. עו"ד דוד בבלי, יועץ החקיקה של השר איתמר בן גביר, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב ואודי סגל בתוכניתם ב-103fm והתייחס לדברים.

פוטנציאל התלקחות: אלו האיומים שעלולים להוביל את ישראל למלחמה | פרשנות
מתחת לאף? הפזורה הבדואית הפכה למערב פרוע חסר חוקים | דעה

בפתח הראיון אמר: "בסוף צריך לזכור, השר לביטחון לאומי אחראי על המשטרה, כל מבצע בתוך מדינת ישראל נעשה בשיתוף פעולה עם הימ"מ. השר מעודכן בכל פרט בדברים האלה, אבל יש כאן משהו יותר חשוב. כולם ראו את הפרסומים, בסוף השר לביטחון לאומי מאתגר את המערכת ומביא גישה שונה בכל תחום. זה לא תמיד נעים לכל מיני גורמים בסביבתו של ראש הממשלה. לגבי האסירים הביטחוניים והסוהרות בבתי הכלא, שנים דיברו שצריך להוציא את הסוהרים והסוהרות, השר לביטחון לאומי הראשון שעשה את זה".

לדבריו, "יצאו עד עכשיו קרוב למאה, שזה לא מעט, ויצאו בקרוב מאוד כולם. הסיבה שזה קצת התעכב זה בגלל התקציב. השר הקודם בכלל לא רצה להוציא אותם. אנשים מדברים ובן גביר עושה, אפשר לראות את זה בהרבה תחומים. לא חושב שאפשר לטעון שהוא נכשל שהוא עשה דברים שלא נעשו. כשיש בעיה מאוד גדולה בחברה הערבית אף אחד לא מטאטא אותה מתחת לשולחן, יש שתי פעולות שצריך לעשות - בטווח הארוך ובטווח הקצר".

"בטווח הקצר צריכים כלים הרבה יותר דרקוניים. מי שזוכר, כבר במרץ או אפילו לפני, השר דרש מעצרים מנהליים מהיוע"משית. הבאנו רשימה של שמות, חבר'ה שהם פצצה מתקתקת. חלקים מהם מעורבים מאז ברציחות. לא יכול להיות שנער בגבעות נעצר מעצר מנהלי רק כי הוא צייר גרפיטי או תפסו אותו ליד עוד כמה חבר'ה", הדגיש.

בהמשך, ביקר את התנהלות הממשלה הקודמת. "במשך שנה וחצי הם לא קידמו חוק אחד, לא הוסיפו שוטרים, לא העלו משכורות, הדבר היחידי שהם עשו - מסלול בטוח. זה אותו מסלול שהיה אז. אם המסלול הזה כל כך טוב מדוע בחצי השנה הראשונה של 2022 הייתה ירידה?".

זירת אירוע פיצוץ הרכב במושב חצב. צילום מבצעי מד"א

באשר למספר הנרצחים ולאלימות הגואה בחברה הערבית, הבהיר: "כואב כל נרצח, אבל בסוף רובם של הנרצחים היום עבריינים בחברה הערבית". המשיך עו"ד בבלי, ותקף את התנהלותו של שר הביטחון יואב גלנט: "בסוף יש ממשלת ימין על מלא, היא נבחרה, אם אתה עושה עוד מאותו הדבר לא עשית כלום. כולנו ראינו שצריך שינוי פה, בשביל זה הממשלה הזו נבחרה".

כמו כן, כאשר נשאל האם נתניהו היה צריך לפטר את גלנט, הודה: "לא יודע, זה לא העיסוק שלי. בסוף כשיש לך פורום של אנשים שאחראים על הביטחון של מדינת ישראל, חשוב לשמוע דעות שונות, להביא רעיונות, וחלק מהרעיונות גם אומצו בפועל".