ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגיעו הלילה (שני) למושב נווה אטי"ב שברמת הגולן, חודשיים לאחר חופשתם הקודמת במקום. במהלך הלילה הושחתו שלטים שהוצבו ב"סוכת הדמוקרטיה" שהוקמה על ידי פעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית בסמוך למלון שבו שוהים בני הזוג. אתמול הופצו הודעות כזב על כך שבני הזוג ביטלו את חופשתם בשל המחאה שתוכננה נגדם - וככל הנראה ביצעו הטעיה למפגינים. 

המפגינים החלו להגיע לנווה אטי״ב והתושבים זועמים: "הם מפריעים לחיים שלנו"
"ציפינו להתחשבות": החופשה של הזוג נתניהו שוב במוקד הסערה

פעילת מחאה טוענת שהשלטים נתלשו במכוון: ״השלטים נתלשו באכזריות, ברור לנו שזה משהו מכוון שמגיע מתוך ההתנגדות של תושבי המושב לבואנו. אנחנו מבינים את הקושי שלהם - אך עם זאת, אנחנו מרגישים שמוטלת עלינו החובה להפגין מול נתניהו שמסב נזק גדול הרבה יותר למדינה שלנו״. הארגונים מתכננים להפגין ולקיים פעילויות מחאה במושב עד תום הנופש של בני הזוג נתניהו ביום שישי.

ארגוני המחאה מסרו: ״נתניהו ניסה אתמול לעשות תרגילי הטעיה, בין השאר לשקר לתקשורת ולהודיע שהוא ״מבטל את החופשה. בסוף, נתניהו הגיע באישון ליל לנווה אטי״ב. השלטים ברחבי המושב נגד ההפיכה הושחתו, נחתכו ונקרעו על ידי אלמונים".

המאחה נגד ראש הממשלה בנווה אטי''ב באוגוסט האחרון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
המאחה נגד ראש הממשלה בנווה אטי''ב באוגוסט האחרון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

כזכור, בשבוע שעבר פנו תושבים במושב לראש הממשלה ורעייתו, וביקשו מהם לבטל את הביקור בשל הנזק הצפוי להם. במכתב הבהירו התושבים כי בשל הביקור הקודם נגרמו להם נזקים משמעותיים, וציינו כי נופש ראש הממשלה ורעייתו ובואם של המפגינים למושב - הוביל להפסדים כלכליים כבדים ולפגיעה בחופש התנועה. 

שוש צואלה, תושבת נווה אטי״ב שגרה במושב ובעלת צימר חיזקה ואמרה: ״בעקבות ההודעה על כך שרה״מ ואשתו מגיעים - אנשים ביטלו הגעה לצימרים והמוחים החלו להגיע לכאן בהמוניהם״, היא סיפרה, ״המפגינים צריכים להבין שהם מפריעים לחיים שלנו, ומסבים נזק כספי גדול מאוד לתושבי המושב. הם לא חושבים על כך שהם פוגעים באנשים שמתפרנסים מהתיירות כאן? הם מתנהלים בצורה לא נכונה, ממש פושעים. שקמה ברסלר הפושעת לא מתביישת? הצימרים שלנו ריקים בגללם עם הפסדים כלכליים גדולים״. 

״אני נפגעתי מהמוחים באופן אישי - אנשים ביטלו הגעות לצימר שלי כי הם יודעים שיסבלו מרעש והמולה אם יגיעו. אנחנו מבקשים מהמוחים להתרחק ולא להגיע להפגין ולהפריע לפרנסה שלנו״, הוסיפה.