מאות אלפי אזרחים פולנים הפגינו אתמול נגד הממשלה המקומית, כשבועיים לפני הבחירות במדינה. המראות מוורשה הזכירו לרבים, בהם צבי רבנר, סמנכ"ל משרד החוץ ושגריר ישראל בפולין לשעבר, את מחאות הענק נגד הרפורמה במערכת המשפט הנערכות בימים אלה בישראל. בראיון בגלי צה"ל הסביר רבנר: "הם לומדים מאיתנו לא לתת לממשלה להרדים אותם. העובדה שאצלנו נמשכות ההפגנות במשך כל-כך הרבה שבועות משפיעה גם עליהם".

לתשומת ליבו של נתניהו: נמשיך לכבס את הכביסה בכל מקום | נדב תמיר

בהתייחס לשיפור ביחסים בין ישראל לפולין אמר רבנר: "היחסים השתפרו. יש הרגשה שהממשלה שם והממשלה אצלנו די קרובות אידיאולוגית, ואולי גם כתוצאה מזה נובע השיפור ביחסים". 

מחאה נגד הממשלה בפולין (צילום: REUTERS/Kacper Pempel)
מחאה נגד הממשלה בפולין (צילום: REUTERS/Kacper Pempel)

כשנשאל על מנהיג האופוזיציה טוסק, סיפר השגריר לשעבר בפולין, כי "הוא מאוד פרגמטי, אירופי ופרו-מערבי. זה לא שמאל, זה ממש מרכז, והוא בהחלט מנהיג גדול מבחינתה של האופוזיציה, כי עד עתה לאופוזיציה לא היו מנהיגים מספיק טובים כדי לנהל בצורה יעילה את המערכה נגד הקואליציה. השאלה הגדולה היא האם ניתן יהיה להרכיב קואליציה. אמנם מפלגת השלטון מובילה בכמה אחוזים, אבל זה עדיין לא מספיק כדי להגיע ל-51%. לא נראה כרגע ששני הצדדים יוכלו להרכיב ממשלה, אלא בקולות בודדים מאוד, כך שהמתח בפולין גדול מאוד". 

"בימים האחרונים, אגב, הממשלה הפולנית פנתה נגד בר בריתה אוקראינה, והחליטה לעצור את הסיוע הצבאי לאוקראינה, וזאת בניגוד לבנות בריתה ונאט"ו", הוסיף רבנר.