חבר הכנסת רם בן ברק הודיע הערב (שני) כי יתמודד על ראשות 'יש עתיד' בפריימריז. זאת, לאחר שהמפלגה הודיעה כי לראשונה תתכנס המפלגה במהלך חודש דצמבר לוועידה השנתית של שנת 2023 ובמהלכה תתקיים הצבעה על מינוי יושב ראש המפלגה. 

רם בן ברק יחליף את יאיר לפיד? "מקווה להוביל את המפלגה בעתיד"
"הגיע הזמן למשהו חדש": ח"כ מיש עתיד הודיע כי יתמודד מול לפיד

על פי הודעת המפלגה הקריטריונים ליו"ר המפלגה, על פי התקנון, הם כשיר להיות ראש ממשלה על פי החוק, הינו חבר מפלגה לפחות שלוש שנים רצופות לפני מועד הבחירות לראשות המפלגה ולא הורשע בעבירה שיש עימה קלון ולא הוחלט להעמידו לדין בעבירה שיש עימה קלון.

זו הוועידה השנייה של מפלגת יש עתיד לאחר שב- 4 בינואר 2022 קיימה המפלגה את הוועידה הראשונה שלה לאחר עשור מיום הקמתה (בוועידה הראשונה לא נערכה הצבעה כי מלבד יו״ר מפלגה לפיד לא הוגשו מועמדים נוספים).

כזכור, מוקדם יותר השבוע אמר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ב-103FM כי "אני חושב שעל התפקיד שלי צריכים להיות פריימריז, לא לחברי כנסת ואם אתם רוצים לדעת למה אני מציע שתעברו על חברי הכנסת של הליכוד. יהיה פריימריז על תפקיד יו"ר יש עתיד".

לפיד רשם ב-2012 את מפלגתו ברשם המפלגות בשם "יש עתיד - בראשות יאיר לפיד". לפי תקנון המפלגה יושב ראש המפלגה יקבע את רשימת מועמדיה לכנסת, יחליט בסוגיות פוליטיות כגון הצטרפות לקואליציה, וליושב הראש המייסד (לפיד) מובטח תפקיד יושב הראש עד תום כהונתה של הכנסת העשרים, מועד שבהמשך עודכן עד לתום כהונתה של הכנסת העשרים ואחת, ולאחר מכן עד לתום כהונתה של הכנסת העשרים ושתיים. בנובמבר 2019 הוארכה כהונתו בעוד 3 כנסות, עד לתום הכנסת ה-25, ללא התמודדות.