ההחלטה לקיים פריימריז לראשות מפלגת יש עתיד התקבלה לאחר שהתקבלו פניות רבות, בין היתר גם מח"כ רם בן ברק שהכריז כי יתמודד על ראשות המפלגה. בעקבות הפניות, לפיד נעתר לבקשה.

רם בן ברק יחליף את יאיר לפיד? "מקווה להוביל את המפלגה בעתיד"
לפיד: "יהיה פריימריז על תפקיד יו"ר יש עתיד" | האזינו

בתוך כך, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שוחחעם חברי מפלגתו והתייחס להכרזה על קיום הצבעה על מינוי יושב ראש המפלגה לראשונה בתולדותיה. "הפכנו היום את יש עתיד לדמוקרטית כי זה צעד הכרחי בהתבגרות שלנו כמפלגת שלטון״, אמר.

יחד עם זאת עמד לפיד על כך שיתנגד לפריימריז גם לחברי הכנסת. ״זה הרס את הליכוד, זה גמר את העבודה, אני לא רואה שום סיבה לייבא אלינו את הטעויות שלהם", טען. 

יאיר לפיד, רם בן ברק (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר לפיד, רם בן ברק (צילום: אבשלום ששוני)

כאמור, לאחר ההודעה, חבר הכנסת רם בן ברק. על פי הודעת המפלגה הקריטריונים ליו"ר המפלגה, על פי התקנון, הם כשיר להיות ראש ממשלה על פי החוק, הינו חבר מפלגה לפחות שלוש שנים רצופות לפני מועד הבחירות לראשות המפלגה ולא הורשע בעבירה שיש עימה קלון ולא הוחלט להעמידו לדין בעבירה שיש עימה קלון.

זו הוועידה השנייה של מפלגת יש עתיד לאחר שב- 4 בינואר 2022 קיימה המפלגה את הוועידה הראשונה שלה לאחר עשור מיום הקמתה (בוועידה הראשונה לא נערכה הצבעה כי מלבד יו״ר מפלגה לפיד לא הוגשו מועמדים נוספים).