כיומיים לאחר פתיחת מושב החורף הקרוב, שרת האנרגיה לשעבר וחברת הוועדה לבחירת שופטים, חה"כ קארין אלהרר וחה"כ נאור שירי מ"יש עתיד" יערכו כנס חירום אשר יעסוק ברפורמה בשוק התקשורת של השר שלמה קרעי.

תנועת אומ"ץ מתנגדת להענקת סמכויות נוספות לבן גביר‎
נגד הפרדה? אשתו של לפיד תשתתף ב״ערב נשים מיוחד״
 
לכנס, אשר מתואר על ידי יוזמיו "כצעד הבא בהפיכה המשטרית", הוזמנו ח"כים מכל הקשת הפוליטית, מנכ"לים, עורכים ועיתונאים של מערכות התקשורת הישראליות, איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל, ארגוני חברה אזרחית, הפורום הדוקומנטרי בישראל, איגוד העורכים וגופים רלוונטיים נוספים.

כמו כן תשתתף בכנס פרופ' תהילה שוורץ אלטשולר (המכון הישראלי לדמוקרטיה) אשר תיתן סקירה רחבה על שוק התקשורת ועל השפעתה של הרפורמה על מפת התקשורת הישראלית, במידה ורפורמה זו תצא לפועל.

ח"כ קארין אלהרר מסרה: השר קרעי הכריז על קידום התכנית שלו לריסוק התקשורת החופשית בישראל במושב הקרוב. לאחר העמקה בפרטי התכנית, ברור כי אין ספק שהיא קודם תפגע בעיתונות מקצועית ואמינה, תפחית משמעותית את ההשקעה ביצירה ישראלית מקורית, ואפילו תפר באופן בוטה ומסוכן את הפרטיות של אזרחי ישראל. כנס החירום נועד על מנת לחשוף את האמת מאחורי מה שקרעי קורא לו ״רפורמה של תקשורת חופשית״, כשלמעשה היא המשך ישיר של ההפיכה המשטרית. ממשלת נתניהו מבקשת לחרב כל גורם מאזן ומבקר שמשמעותי כל כך בדמוקרטיה הישראלית. אם היא תעבור, בשילוב עם הרס מערכת המשפט, אפשר להכריז על ישראל כדמוקרטיה חלולה.״

ח"כ נאור שירי מסר: "תזכיר החוק הוא המשך המדיניות הדורסנית של ממשלת ישראל. הרפורמה תוביל לפוליטיזציה של הרגולטור כך שנגיע למצב בו השר קובע מי רשאי ומתי. השר קרעי מבקש לבטל את הפיקוח על התכנים, ובמציאות מאתגרת לאמת העיתונאית, הוא מפרק גם את כללי האתיקה העיתונאית". 

עוד הוסיף: "קרעי מעוניין בערוצי תקשורת כדוגמת ערוץ 14, ערוץ שהקשר בינו לבין אמת הוא מקרי במקרה הטוב, ערוץ שקורא לשחרור יגאל עמיר, ערוץ שמבזה את חיילות וחיילי צה"ל לאחר רציחתם, זו תקשורת אליבא דה קרעי. בדומה לכל תקופת כהונתה של הממשלה, כל דבר שהממשלה מעוניינת לתקן - היא הורסת, כי חבריה נמצאים בבולמוס של כוח שהתחיל מהרס מערכת המשפט וממשיך להרס מפת התקשורת הישראלית".