משרד הרווחה פתח בבירור נגד יו"ר איגוד העו"סים ענבל חרמוני, זאת לאחר שטענה כי ח"כ שמחה רוטמן הוא גבר אלים גם בבית.

לפני כשלושה חודשים נחשף "במעריב" שאחרי שחרמוני כתבה בקבוצת ווטסאפ פנימית של עו"ס נגד הרפורמה ששמחה רוטמן גבר אלים כלפי אשתו בבית הגיש נגדה ארגון בצלמו תלונה בדרישה לפתוח נגדה בחקירה משמעתית בשל "חציית קווים אדומים של פגיעה בבני משפחה של נבחר הציבור". הבוקר כאמור פורסם  שמשרד הרווחה פתח בבירור מולה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במכתב התגובה שלה ליועמ"שית משרד הרווחה, עו"ד רינת וייגלר, המשמשת כתובעת בבית הדין המשמעתי היא כתבה:"התלונה שהוגשה נגדי היא רדיפה פוליטית שאינה אלא ניסיון לציד מכשפות של המאה ה–21. אין כל מקום לדון בתלונה מסוג זה שהוגשה על ידי ארגון בצלמו שלו אג'נדת השתקה ברורה", כתבה.

באשר לטענות נגדה כתבה חרמוני: "הטענה האבסורדית שבאומרי על אדם שהוא אלים זה כאילו לכאורה נתתי אבחנה לא מבוססת, מהווה גם היא גזלים רייטינג: לא כל מילה שיוצאת לעובדת סוציאלית מהפה היא אבחנה. נהיר וברור לכל שלא מדובר בחוות דעת מקצועית או באבחון. קל וחומר שלא כל מילה שנרשמת ביישומון ווטסאפ במסגרת קבוצה פרטית שעניינה בהפיכה המשטרית (משפט קטוע). אם עובדת סוציאלית אומרת על מישהו שהוא טיפש, לדוגמה, זה לא אומר שמדובר באבחנה של מגבלה שכלית התפתחותית". 

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מצער שבמקום להודות בטעות החמורה לקחת אחריות ולהתנצל בפני בני הזוג רוטמן בוחרת ענבל להאשים את כל העולם ואשתו. אין לתלונה הזאת שום קשר לרדיפה פוליטית ההיפך הגמור,  לו עו"ס ימני יגיד דבר כזה נגד ח"כ קריב היינו מגישים אותה תלונה בדיוק. פנינו למשרד הרווחה והבהרנו שככל שענבל חרמוני תיקח אחריות על הטעות ותתנצל פומבית בפני בני הזוג  על האמירה האומללה אנחנו נמשוך את התלונה נגדה. ארגון בצלמו בניגוד לנאמר איננו רודף פוליטית אנשים אלא דואג לשיח מכבד ומאבק בגזענות פשעי שנאה אנטישמיות וחרם".

ח"כ מיכאלי לשר מרגי: ״הרדיפה הפוליטית היא אירוע חמור שאופייני למשטרים דיקטטורים"

מנגד,  יו״ר העבודה ח״כ מרב מיכאלי פנתה בפנייה דחופה לשר הרווה יעקב מרגי בדרישה להפסיק לאלתר את ההליך וזאת כי מדובר ברדיפה פוליטית וניסיון בוטה להפחיד ולהשתיק יו״ר ארגון עובדים מקצועית וחרוצה. עוד כתבה בפנייה ח״כ מיכאלי לשר מרגי כי: ״ההפיכה המשטרית תפגע בזכויות החלשים ביותר. לא ייתכן שמשרד ממשלתי יהלך אימים על נציגת עובדים מסיבות פוליטיות. זוהי פגיעה גם בחופש המחאה והשתקת התנגדות, וגם בעבודה המאורגנת, ובעובדות והעובדים הסוציאליים בפרט״.

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי: ״הרדיפה הפוליטית נגד ענבל חרמוני היא אירוע חמור שאופייני למשטרים דיקטטורים וחשוכים שנתניהו ושותפיו מנסים להוביל כאן. אסור לנו לאפשר לזה לקרות. אנחנו ניאבק כדי לשמור על הזכויות של כולנו וכדי שכל אחת ואחד יוכלו למחות ולהפגין מבלי שמקום עבודתן יפגע ובמיוחד כדי לשמור על הרווחה של כולנו. אני מחזקת את ידיה של ענבל, אנחנו נעמוד לצידה כדי לעצור את המתקפה האנטי דמוקרטית שהממשלה הזו מבצעת".